آلمان به اهداف تجدیدپذیر خود نخواهد رسید

تولید نیروگاه‌های زغال سنگ آلمان در نیمه اول امسال کاهش یافت. در این اثنا، منابع انرژی های تجدیدپذیر این کشور با پشت سر گذاشتن زغال سنگ، توانستند به عنوان بزرگ‌ترین منبع تولید برق در آلمان مطرح باشند.اما برلین در بلندپروازی‌های خود در استفاده از تجدیدپذیرها چندان موفق نبوده است.

به گزارش «انرژی امروز» از CNBC، حرکت به سوی استفاده از منابع انرژی کم کربن یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای اتحادیه اروپا و در راس آن، بزرگ‌ترین اقتصاد این مجموعه یعنی آلمان است.

اما با این که تعداد نیروگاه‌های زغال سنگ این کشور در حال کاهش و مصرف برق تجدیدپذیر آلمان در حال افزایش است، این کشور با مشکلات عدیده‌ای در تولید شبکه‌های برق هوشمند در کل کشور و نیز ذخیره‌سازی و انتقال و توزیع برق مواجه است.

در نیمه نخست امسال تولید برق زغال سنگی آلمان کاهش شدیدی داشته و برق تولیدی از نیروگاه‌های برق خورشیدی، بادی، بیومس و هیدرو از تولید برق زغال سنگی پیش افتاده و به عنوان بزرگ‌ترین منبع تولید برق در آلمان خود را مطرح کرده است.

با این حال برلین نتوانسته در اهداف خود برای جایگزینی برق تجدیدپذیر به جای برق زغال سنگی و هسته‌ای، که درزبان آلمانی به آن «energiewende» گفته می‌شود موفقیت خاصی به دست آورد.

بر اساس آنچه که وزارت اقتصاد و انرژی آلمان اعلام کرده است، این کشور قادر نخواهد بود تا سال 2030، تولید گازهای گلخانه‌ای خود را نسبت به سال 1990، 55 درصد کاهش دهد. در عوض احتمالا بتواند فقط به 45 درصد این هدف نائل آید.

آلمان هنوز هم 37 درصد برق مصرفی خود را از زغال سنگ تامین می‌کند که این مقدار در سال 2017 مسوول انتشار 80 درصد گازهای گلخانه‌ای بخش انرژی آلمان است.

دولت آلمان تلاش برای توقف استفاده از زغال سنگ را تشدید کرده است.

یکی از نگرانی‌های کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ایجاد زیرساخت‌های شبکه ملی برق برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است.

تخمین‌ها می‌گویند این کشور باید 7 هزار کیلومتر شبکه برق در سرتاسر آلمان راه‌اندازی کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن