تعیین سهم مدارس از قیمت گاز طبیعی برای تجهیزات سرمایش و گرمایش

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، طرح اصلاح تبصره 14 قانون بودجه سال 97 که به کمیسیون انرژی ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

اسداله قره خانی با بیان اینکه اصلاحیه مربوط به سهم مدارس از بهای گاز مصرفی برای استانداردسازی سامانه سرمایشی و گرمایشی است، افزود: پس از زلزله ای که در کرمانشاه و سرپل ذهاب رخ داد، درحالی که مردم از مدارس به عنوان پناهگاه و اسکان موقت استفاده کردند، اما سیستم های سرمایشی و گرمایشی این مدارس یا ایراد داشتند یا اینکه اصلا وجود نداشتند.

او ادامه داد: هر ساله باید 10 درصد بهای گاز مصرفی علاوه بر نرخ گاز به عنوان عوارض از مشترکان دریافت شود که 20درصد از این میزان صرف تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس می شد، اما در لایحه بودجه سال 97 بخش از قلم افتاد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درصدی که از مردم و مشترکان برای توسعه و عمران گرفته می شد برای مدارس نیامده نبود، یادآور شد: اصلاح این بند و اضافه کردن بخش مدارس برای پرداخت این اعتبارات به سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در کمیسیون انرژی به اتفاق آرا تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقرر شد با اصلاحیه امروز مدارس نیز به وسایل سرمایشی و گرمایشی مجهز شوند و در این بخش نیز سرمایه گذاری های لازم انجام شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن