سوئد متعهد شد تا سال 2045 به کربن صفر دست یابد

این تعهد سوئد بعد از خروج ایالات متحده از پیمان تغییرات اقلیم پاریس صورت گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» سوئد متعهد شده است تا سال 2045 برای مقابله با تغییرات اقلیم، انتشارات کربن خود را به صفر برساند.

در همین خصوص ایندیپندنت نوشت: پارلمان این کشور اسکاندیناوی با 245 رای موافق در مقابل 41 رای مخالف قانون اقلیم را تصویب کرد.

این لایحه بعد از آنی مطرح شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که ایالات متحده از پیمان تغییرات اقلیم پاریس خارج شده است و بر هیمن اساس سوئد تصمیم گرفت چنین طرحی را تصویب کند.

ایزابل لووین، وزیر اقلیم و همکاری‌های توسعه بین‌الملل سوئد، می‌گوید «تمام کشورها باید به طور فعال مشخص کنند که چطور می‌خواهند در برابر تغییرات اقلیم مسوولیت‌پذیر باشند».

او ادامه داد «تصمیم امروز نشان می‌دهد که سوئد می‌خواهد به نقش خود به عنوان کشوری تاثیر گذار و پیش‌رو در تلاش‌های جهانی برای رسیدن به اهداف بلندپروازانه پیمان پاریس ادامه دهد».

رسیدن به انتشارات کربن صفر به این معنی است که حداقل 85 درصد انتشارات داخلی گازهای گلخانه‌ای سوئد نسبت به سطح 1990 کاهش یابد. باقی مانده این انتشارات را هم می‌توان با اقداماتی مثل درخت‌کاری از بین برد.  

قانون تصویب شده نشان می‌دهد که کشور سوئد پنج سال زودتر از زمانی که در پیمان پاریس به آن اشاره کرده بود به اهداف اقلیمی خود خواهد رسید.

هر چهار سال یکبار اقدامات این کشور برای اقلیم نشان خواهد داد که این کشور چطور قادر است به این اهداف برسد.

اولین گزارش از این سری گزارش‌ها در نیمه دوم سال 2018 آماده خواهد شد و اولین برنامه اقدام نیز در سال 2019 منتشر خواهد شد. اهداف میانی نیز برای سال‌های 2030 و 2040 تنظیم خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن