26 سد بزرگ به بهره برداری رسید

هفته نخست شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت‌مرد انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است و در طی این هفته مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه‌های گوناگون آشنا می‌شوند. به تبع آن این مقطع زمانی فرصت مناسبی است تا دستاوردهای وزارت نیرو در بخش‌های مختلف همچون مهار و تامین آب نیز برای مردم بیان شود.

در بخش آب با بهره‌برداری و آبگیری هشت سد ملی از ابتدای دولت دوازدهم، ظرفیت مهار و تامین آب کشور به 37 میلیارد مترمکعب افزایش یافته است. همچنین از ابتدای دولت تدبیر و امید، 28 سد بزرگ به بهره‌برداری رسیده که به این ترتیب حجم مخازن سدها به 52 میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

بر این اساس، برای افتتاح و آبگیری 22 سد دیگر با حجم مخزن 1.3 میلیارد مترمکعب در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده 700 میلیون مترمکعب به ظرفیت آب تنظیمی سدهای کشور در سال جاری اضافه خواهد شد و تا پایان دولت دوازدهم نیز دو میلیارد و 868 میلیون مترمکعب به ظرفیت آب تنظیمی سدهای کشور اضافه می‌شود.

از طرفی شبکه اصلی آبیاری و زهشکی کشور نیز در ابتدای انقلاب 592.5 هزار هکتار بود که این رقم در ابتدای دولت یازدهم به دو میلیون و 225 هزار هکتار و تا ابتدای تیرماه سال جاری به دو میلیون و 324 هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن