ناکامی پروژه بهره‌وری انرژی خانه‌ها در بریتانیا

گزارش‌ها نشان می‌دهند که نصب تجهیزات اندازه‌گیری هوشمند در خانه‌های بریتانیا انتظارات را برآورده نکرده است. 

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین، مطالعات جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که آن‌طور که دولت انتظار داشت نصب تجهیزات اندازه‌گیری هوشمند در خانه‌های بریتانیایی‌ها، هیچ مزیتی نداشته، به روز نبوده و بر فرضیات مورد تردید استوار بوده است. 

گروه زیربنایی پارلمان بریتانیا BIG می‌گوید برنامه 11 میلیارد پوندی نصب 53 میلیون دستگاه از این تجهیزات در 30 میلیون خانه و مرکز تجاری در بریتانیا که قرار بود تا سال 2020 عملی شود، بارها و بارها به تاخیر افتاد آن هم به دلیل افزایش هزینه‌های طرح. 

BIG تاکید دارد که این تجهیزات بعد از نصب به دلیل مشکلات مربوط به داده‌ها عملا از کار می‌افتند. 

بر اساس این برنامه قرار بود با نصب این تجهیزات تا سال 2020 هزینه مصرف سوخت در خانه‌های بریتانیایی از 26 پوند به 11.14 پوند برسد. 

اما هزینه طرح یک میلیارد پوند بیشتر از برآوردهای قبلی شد و احتمال می‌رود این هزینه‌ها از سود خالص 16.7 میلیارد پوندی مورد انتظار پیشی گیرد. 

بنابراین BIG می‌گوید که پیش‌بینی‌هایی که دولت در خصوص صرفه‌جویی 300 میلیون پوندی خانوارها در سال 2020 و روند افزایشی آن بعد از این سال، داشته است فرضیاتی شک برانگیز بر اساس صرفه‌جویی‌هایی که باید در بخش صنعت و محیط زیست انجام می‌شد، بوده‌اند. 

این طرح در سال 2008 آغاز شد و قرار بود هزینه انرژی خانوراها را کاهش داده و با استفاده از تجهیزات هوشمند اندازه‌گیری، میزان تقاضای انرژی مدیریت شود. 

بر روی کاغذ این طرح هزینه خانوارها را در بخش مسکن کاهش می‌داد و از سویی مزایای زیادی نیز از نظر محیط زیست برای بریتانیا به همراه داشت. 

تا کنون فقط 11 میلیون دستگاه هوشمند نصب و به مرحله عملیاتی رسیده و قرار است تا سال 2020 بیش از 40 میلیون دستگاه دیگر نیز نصب شود. یعنی چیزی حدود 1.3 میلیون دستگاه در یک ماه. در حالی که عملا در ماه بیش از 420 هزار دستگاه نصب نشده است. 

از طرفی گزارش شده است گه حدود 500 هزار دستگا از این تجهیزات در سال از کار می‌افتند. یکی از دلایل این از کار افتادگی تجهیزات کمبود امکانات انتقال داده در برخی مناطق بریتانیا اعلام شده است. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن