تهیه نقشه راه مدیریت کربن در دستورکار

رئیس موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی گفت: با اجرای طرح فناوری بازیافت دی‎اکسیدکربن (CDR) می‎توان شاهد کاهش هدررفت دی‎اکسیدکربن در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بود.

علی مبینی در نشست هم‎اندیشی با عنوان «نتایج فناوری بازیافت دی‎اکسید‎کربن (CDR) در صنعت» افزود: زنجیره هر صنعت با سه جریان مالی، کالایی و اطلاعاتی شکل می‎گیرد که در صورت وارد کردن ضربه به هر یک از موارد یاد شده، کل صنعت تحت فشار قرار می‌گیرد.

مبینی به تحریم‎های به‎وجود آمده در حوزه انرژی اشاره و اظهار کرد: تحریم‎های امروز متفاوت‎تر از تحریم‎های گذشته است. تحریم‎های اعمال شده ازسوی کشورهای غربی، مبادلات کالایی، مالی و مبادلات دانش و اطلاعات را در حوزه انرژی هدف قرار داده است که می‎تواند سطوح عمیق‎تری از فعالیت‎های حوزه نفت و گاز کشور را با چالش روبه‌رو کند.

وی افزود: صنعت پتروشیمی برای رفع مسائل پیرامون تحریم‎ها باید هوشمندانه عمل کند. به این منظور موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی محورهایی را برای حمایت از صنعت پتروشیمی لحاظ کرده است که در شرایط کنونی اجرای هر یک از این محورها می‎تواند نقشه راهی برای برون‎رفت از چالش‎های پیش‎رو باشد.

رئیس موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی اظهار کرد: برندسازی برای محصولات پتروشیمی، مطالعات بازار آینده محصولات پتروشیمی، نقشه راه فناوری پتروشیمی برای تبدیل مجموعه شرکت‎های پتروشیمی به پارک پتروشیمی، استقرار مدیریت مالی سامانه‎های فعالیت بر مبنای هزینه و بودجه‎ریزی بنگاه‎ها مبتنی بر فعالیت و انتقال دانش روزآمد دنیا برای نوآوری در تولید محصول و خدمات از طریق دوره‌های آموزشی، از جمله محورهای مدنظر موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی است که می‎تواند برای صنعت پتروشیمی راهگشا باشد.

مبینی به اتخاذ «راهبرد مدیریت کربن» به‎منظور جلوگیری از میزان هدررفت دی‎اکسیدکربن در صنعت پتروشیمی و پالایشگاه‎های کشور اشاره کرد و اولویت اصلی موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی را تمرکز روی موضوع میزان هدررفت دی‎اکسیدکربن در بالادستی، پالایشگاه‎ها و پتروشیمی‎ها دانست و افزود: اجرای طرح فناوری بازیافت دی‎اکسید‎کربن، میزان هدررفت دی‎اکسید‎کربن را کاهش می‌دهد و بر میزان سودآوری می‎افزاید. مدیریت کربن فقط اقدام‎های مبتنی بر جمع‎آوری یا کاهش کربن نیست، بلکه مجموعه‌ای از اقدام‎های زنجیره‎دار است که مطالعه و ارائه راهکارهای مرتبط با آن در موسسه در دست اقدام است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن