ایرباس ده‌ها فروند هواپیما به ایران می‌فروشد

مدیر روابط عمومی هواپیمایی ایران ایرتور از امضای تفاهم‌نامه خرید ۴۵ فروند هواپیمای ایرباس با این شرکت هواپیماسازی اروپایی خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز»، مرضیه جعفرزاده با اشاره به ۱۸ ماه مذاکرات فشرده با مدیران ایرباس و توافق با آنها گفت: «با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، در مجموع ۴۵ فروند از خانواده ۳۲۰ neo شامل ایرباس ۳۱۸،۳۱۹،۳۲۰،۳۲۱ با ظرفیت‌های متفاوت از ۱۰۰ تا ۲۴۰ صندلی خریداری شده که به مرور به ناوگان هواپیمایی ایران ایرتور اضافه می‌شوند.»

ارزش کلی این تفاهم‌نامه ۴ و نیم میلیارد یورو برآورد شده است.

به نوشته ایرنا، این تفاهم‌نامه در فرانسه و با حضور فابریس برژیه، مدیرعامل ایرباس کریستوف موریه، قائم مقام ارشد رئیس قراردادهای ایرباس، رضا موسوی، مدیرعامل ایران ایرتور و مجید شکاری، رئیس هیئت مدیره ایران ایرتور به امضا رسید.

فروش هواپیما به شرکت زاگرس

شرکت اروپایی هواپیماسازی ایرباس در نمایشگاه بین‌المللی صنایع صنعت هوایی «لوبورژه» در حومه پاریس از فروش ۲۰ هواپیمای میا‌ن‌برد مدل neo ۳۲۰A  و هشت فروند هواپیمای بلندبرد neo۳۳۰A به شرکت هواپیمایی زاگرس ایران خبر داد.

ایرباس اعلام کرد، لغو برخی تحریم‌های ایران امکان فروش این هواپیماها را پدید آورده، با این حال مقام‌ها، از جمله مقام‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده آمریکا باید این قرارداد را تایید کنند.

ایرباس ارزش این قرارداد را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار آمریکا (۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو) برآورد کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن