پیروزی طرفداران محیط زیست آلمان و توقف قطع درختان هامباخر

دادگاه ایالت نوردراین وستفالن رای داد که قطع درختان جنگل هامباخر مادام که به شکایت انجمن محیط زیست علیه شرکت انرژی RWE رسیدگی نشده، شروع نشود. این شرکت قصد داشت نیمی از درختان این جنگل را برای استخراج ذغال سنگ قطع کند.

بر اساس حکمی که دادگاه مونستر داده، شرکت انرژی RWE مجاز نیست عملیات قطع درختان جنگل هامباخر را آغاز کند و ابتدا باید به فوریت به شکایت انجمن محیط زیست ایالت نوردراین وستفالن رسیدگی شود.

فعالان محیط زیست ماه‌ها برای جلوگیری از این اقدام شرکت انرژی RWE مبارزه کردند. RWE قصد داشت نیمی از درختان این جنگل را برای استخراج ذغال سنگ قطع کند.

فعالان محیط زیست این‌گونه استدلال کرده‌اند که قطع درختان این جنگل پیامدهایی جبران ناپذیر و غیرقابل بازگشت به دنبال خواهد داشت. آنها هم‌چنین مدعی شده‌اند که با توقف قطع درختان هامباخر تامین انرژی در سطح منطقه‌ای یا کل آلمان به خطر نخواهد افتاد.

هشدار اتحادیه فولاد، شیمی و انرژی نسبت به توقف قطع درختان

بنا بر حکم دادگاه شرکت یاد شده حق دارد به استخراج ذغال سنگ ادامه دهد، مادام که به اراضی جنگل هامباخر آسیبی نرسد. در مقابل RWE گفته است که این حکم سالانه هزینه سنگینی بالغ بر چند صد میلیون یورو بر دوش این کنسرن می‌گذارد. رولف مارتین اشمیتز، رئیس کنسرن حتی از ضرری هنگفت تا حدود ۵ میلیارد یورو سخن گفته است. انتظار نمی‌رود رسیدگی به شکایت فعالان محیط زیست و صدور حکم نهایی قبل از پایان سال ۲۰۲۰ یعنی دو سال دیگر انجام شود.

برخی کارکنان RWE هشدار داده‌اند که توقف یا محدود شدن فعالیت این شرکت به خاطر حکم دادگاه می‌تواند به ضرر کارکنان آن تمام شود. میشائیل واسیلیادیس، رئیس اتحادیه کارکنان حوزه فولاد، شیمی و انرژی گفته است که تا اعلام رای نهایی دادگاه زمانی طولانی لازم است و این می‌تواند به معنای به خطر افتادن معیشت و دستمزد کارکنان تمام شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن