دمای هوای 52 درجه تا چند روز آینده مهمان‌ اهوازی‌هاست

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید همراه با گرد و غبار در برخی مناطق کشور از ادامه‌دار بودن گرمای هوا در اهواز خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» احد وظیفه با اشاره به آخرین وضعیت دمای هوا در اهواز اظهار کرد: دمای هوا هم‌اکنون در اهواز 52 درجه سانتی‌گراد است که پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد این دما طی چند روز آینده نیز برای این شهر ادامه دار است.

وی در واکنش به برخی از اظهارنظرها که اهواز گرم‌ترین شهر جهان است، توضیح داد: این گونه نیست؛ در دنیا مکان‌هایی همانند صحراهای شمال آفریقا یا صحراهای عراق وجود دارد که دمایشان بسیار بیشتر است، این در حالی است که رکورد دمای هوا در اهواز 53 درجه بوده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: البته امسال تعداد روزهای گرم در اهواز افزایش پیدا کرده است که این نشان می‌دهد باید گرمایش زمین را جدی بگیریم.

وظیفه با بیان اینکه طی سه روز آینده اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت، اظهار کرد: طی این مدت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در جنوب سمنان، جنوب تهران، برخی نقاط قم، اصفهان، البرز، قزوین و مرکزی باد نسبتا شدید و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش بادهای 120 روزه در استان سیستان‌و‌بلوچستان عنوان کرد: وزش این بادها از اواخر خرداد آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد. سرعت باد شدید در این استان سبب خشک شدن سطح زمین می‌شود و به دلیل خشک بودن هامون در این فصل خاک‌های رسی جابه‌جا و وارد هوا می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: وزش باد، گرد و خاک را به جنوب استان سیستان‌و‌بلوچستان و حتی نیمه شمالی اقیانوس هند می‌کشد و کاهش دید و آلودگی هوا را در پی دارد.

به گفته وی طی امروز تا ظهر فردا نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه روزهای جمعه و شنبه کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد، عنوان کرد: غرب دریای خزر نیز از اواخر جمعه تا ظهر شنبه به سبب وزش باد شمالی تا حدودی مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر، روز جمعه در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی، غرب گلستان و شرق مازندران و روز شنبه در غرب گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین شرق دریای عمان نیز در سه روز آینده مواج است.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده بیان کرد: آسمان تهران روز جمعه کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی با گرد و خاک با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 38 درجه سانتی‌گراد و روز شنبه کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 37 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن