پایان کار پیشرانه‌های درون‌سوز در فولکس‌واگن آغاز می شود

فولکس‌واگن پس از رسوایی دیزل‌گیت برنامه‌های زیادی را برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی تدارک دیده که این موضوع نهایتا به مرگ کامل پیشرانه‌های درون‌سوز در این غول خودروسازی می‌انجامد.

البته این فرایند به‌یک‌باره روی نمی‌دهد اما در آینده‌ای نه‌چندان دور نهایتا دوران موتورهای بنزینی و دیزلی در فولکس‌واگن به پایان خواهد رسید زیرا نسل آیندهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز این شرکت، آخرین سری از این نوع موتورها خواهد بود.

موتورهای بنزینی و دیزلی جدید فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۶ ارائه خواهند شد و پس‌ازآن پایان یک دورهٔ مهم در این شرکت رقم خواهد خورد.

استراتژیست ارشد فولکس‌واگن آقای «مایکل جاست» دراین‌باره گفته است:

ما به‌تدریج استفاده از موتورهای درون‌سوز را کاهش داده و نهایتا آن‌ها را به‌طور کامل کنار خواهیم گذاشت. هم‌اکنون همکاران من در حال کار بر روی جدیدترین پلت‌فرم‌ها برای محصولات آینده هستند که هیچ دی‌اکسید کربنی تولید نمی‌کنند.

برنامه‌های الکتریکی فولکس‌واگن هم‌اکنون در حال انجام است و هنگامی‌که نسخهٔ تولیدی کانسپت ID معرفی شود وارد فاز جدیدی خواهد شد. این خودرو که احتمالا ID Neo نام خواهد داشت، از اواخر سال آینده راهی خط تولید خواهد شد. البته حتی بعدازآنکه فولکس‌واگن کل خانوادهٔ محصولات الکتریکی ID را به بازار عرضه کند، محصولات با پیشرانه‌های سنتی همچنان در کنار آن‌ها تولید خواهند شد هرچند که بسیاری از آن‌ها به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز خواهند شد.

همچنین آقای جاست گفته است موتورهای بنزینی و دیزلی حتی بعد از سال ۲۰۵۰ هم ارائه خواهند شد زیرا ممکن است در بازارهای خاصی مثل کشورهای درحال‌توسعه زیرساخت‌های شارژ لازم برای پشتیبانی از خودروهای الکتریکی وجود نداشته باشد.

در همین حال، آئودی هم به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۸ میلیون دلار روی قوای محرکهٔ الکتریکی و همین‌طور تکنولوژی‌های رانندگی خودکار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این سرمایه‌گذاری برای تامین بودجهٔ توسعهٔ محصولات سازگاربامحیط‌زیست صورت خواهد گرفت به‌گونه‌ای که تا سال ۲۰۲۵ آئودی حدود ۲۰ خودروی الکتریکی-هیبریدی را به بازار عرضه خواهد کرد که تقریبا نیمی از آن‌ها به قوای محرکهٔ تمام الکتریکی مجهز خواهند بود.

البته با وجود این سرمایه‌گذاری عظیم، آئودی هنوز هم برای توسعهٔ محصولات الکتریکی خود از دیگر برندهای گروه فولکس‌واگن کمک خواهد گرفت.

مثلا این شرکت هم‌اکنون در حال توسعهٔ مشترک یک معماری الکتریکی پریمیوم با پورشه است که از آن برای ساخت محصولات الکتریکی بزرگ استفاده می‌شود. مدل‌های الکتریکی کوچک‌تر مثل مدل پایهٔ E-Tron هاچ‌بک نیز روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن ساخته خواهند شد

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن