سهمیه گاز مایع سیستان و بلوچستان افزای می‌یابد

افزایش سهمیه گاز مایع و نظارت بر توزیع در دستور کار مسئولین سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز« از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، به منظور تامین نیاز ناشی از افزایش مصرف گاز مایع در سیستان و بلوچستان و نیز جلوگیری از عرضه خارج از شبکه ، افزایش سهمیه و تشدید نظارت بر عرضه گاز مایع در دستور کار مسئولین استان قرار گرفت.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان روز گذشته (۱۲ آذر ۹۷) با حضور در جلسه کارگروه سوخت شهرستان زاهدان و همچنین گفتگوی زنده تلفنی با صدا و سیمای استان ، از افزایش سهمیه گاز مایع شرکت های موزع خبر داد.

کورش بالادست با بیان این مطلب که در سال جاری ۱۵درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل گاز مایع در استان توزیع شده است افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز مایع در استان، سهمیه شرکت های موزع افزایش خواهد یافت و این افزایش ها با توجه به قدرت جذب شرکت ها در برخی موارد تا ۱۰۰درصد افزایش می یابد.

وی مسائل پیش آمده در بخش حمل و نقل کشور در ماههای گذشته و مشکلات برخی از شرکت های موزع در زمینه حمل و ذخیره سازی را از جمله مواردی ذکر کرد که باعث نابسامانی چند روز اخیر در توزیع گاز مایع شده است.

مدیر منطقه زاهدان ابراز نمود: با پیگیری های انجام شده تامین و انتقال گاز از مبادی بندر عباس و اصفهان در حال انجام است و ظرفیت ایستگاه های ذخیره سازی استان تکمیل شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کورش بالادست استفاده غیر مجاز از گاز مایع بعنوان سوخت خودرو ، توزیع خارج از شبکه و شکل گرفتن بازار سیاه خرید و فروش سیلندر گاز و نفت سفید و مطلوبیت بازار قاچاق سوخت را از مهمترین عوامل افزایش مصرف گاز مایع عنوان نمود.

او خاطر نشان کرد: به منظور تامین نیاز گرمایشی خانوارهای فاقد گاز طبیعی در سال جاری تاکنون ۴۰۰لیتر نفت سفید به هر خانوار توزیع شده است و بزودی کالابرگ جدید با سهمیه ۳۰۰ لیتری اعلام خواهد شد .

بالادست گفت: در جلسه کارگروه سوخت شهرستان زاهدان که روز گذشته با حضور مسئولین ذیربط در زاهدان برگزار گردید، برخورد جدی با خرید و فروش غیر مجاز گاز مایع در استان و ممنوعیت خروج سیلندرهای گاز از مرزها ، مورد تاکید قرار گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن