گزارش تفریغ بودجه در بستر سامانه نظارتی الکترونیکی تهیه شده است

رئیس دیوان محاسبات در تشریح ویژگی جدید گزارش تفریغ بودجه گفت: در گزارش تفریغ بودجه ۹۶، دیوان محاسبات به بودجه شرکت ها نیز ورود کرده است.

عادل آذر در نشست علنی امروز (دوشنبه، 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 96، اظهار داشت: براساس ماده 219 آئین نامه داخلی مجلس، دیوان محاسبات گزارش کامل تفریغ بودجه 96 را تقدیم مجلس کرد و امروز در صحن مجلس قرائت می شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور بیان کرد: گزارش تفریغ بودجه 96 دو بخش متفاوت نسبت به گذشته دارد که فوق العاده مهم بوده و اطلاعات گرانقدری دارد.

وی با بیان اینکه در گزارش تفریغ بودجه 96، تفریغ بودجه شرکت ها نیز لحاظ شده است، افزود: همیشه نمایندگان مجلس از دیوان محاسبات ورود به بودجه شرکت ها را مطالبه می کردند که این مطالبه نمایندگان در گزارش تفریغ بودجه 96 مورد توجه قرار گرفته است.

آذر ادامه داد: بخش دیگری که در گزارش تفریغ بودجه 96 لحاظ شده حسابرسی عملکرد دستگاه ها و سازمان ها است که برای اولین بار در گزارش تفریغ بودجه آمده است.

رئیس دیوان محاسبات گفت: برای اولین بار گزارش تفریغ بودجه در بستر سامانه نظارتی الکترونیکی در سطح کل کشور تهیه شده است و همانگونه که هنگام رای اعتماد به من قول دادند در سال سوم فعالیت خود سیستم نظارت الکترونیکی را به کار گرفته ایم.

آذر بیان کرد: گزارش تفریغ بودجه 96 پنج بخش دارد که شامل منابع و مصارف، تبصره های ماده واحده، بودجه شرکت ها، حسابرسی عملکرد دستگاه ها و سازمان ها و پیشنهاداتی برای اصلاح ساختار بودجه می شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن