دلیل اطاله بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص چیست؟

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر احراز صلاحیت مجمع تشخیص درباره لایحه پالرمو بر اساس شرایط کشور، گفت: اطاله بررسی لایحه پالرمو در مجمع به دلیل اصرار افراد برای بیان همه اظهارات موافق و مخالف است.

الهیار ملکشاهی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مجلس با الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون جرایم سازمان یافته فراملی(پالرمو) موافقت کرد، شورای نگهبان در دو مرحله ایراداتی به این لایحه گرفت لذا تمام ایرادها بدون هیچ استثنایی در مجلس برطرف شد اما به جهت مخالفت مجدد شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس، ملاحظاتی را در رابطه با لایحه پالرمو مطرح کردند از جمله اینکه شروط مصوب مجلس لازم الجرا هستند یا خیر؟

دفاع تمام قد مجلس از لایحه پالرمو در مجمع تشخیص

وی افزود: در نهایت به نمایندگی از مجلس (با توجه به بررسی و تصویب لایحه پالرمو در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس) در جلسات بررسی این لایحه مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کردم، موافقان و مخالفان در مجمع دلایل جدی دارند که در جلسات اخیر بیان کردند.

ملکشاهی با تاکید بر اینکه از مصوبه مجلس در مجمع تشخیص دفاع کردیم، گفت: تعدادی از اعضای داوطلب مجمع تشخیص هنوز دلایل موافقت و مخالفت خود درباره لایحه پالرمو را مطرح نکردند لذا در آخرین جلسه (شنبه گذشته) تصمیم گرفته شد تا جلسه تمدید شود. به نظر می‌رسد مجمع تشخیص در جلسه آتی تصمیم نهایی را بگیرد.

مجمع تشخیص باید بر اساس شرایط کشور درباره پالرمو احراز صلاحیت کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آیین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام محدودیت خاصی برای بیان اظهارات موافق یا مخالف طرح و لوایح ندارد اما با توجه به حساسیت لایحه پالرمو و اصرار افراد برای بیان نظر کارشناسی خود، موافقت شده تا همه افراد اظهارنظر کنند تا در نهایت مجمع تشخیص احراز مصلحت کند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: امیدواریم مجمع تشخیص بر اساس منافع کشور در شرایط کنونی تصمیم بگیرد، کما اینکه اخیرا هم رهبری در پاسخ به نامه تعدادی از وزرا و معاون اول رئیس‌جمهور در این خصوص تاکید کردند که موضوع با تامل و دقت رسیدگی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن