پایان هفته با صعود شاخص ها

آخرین روز هفته برای بورس با موج صعود همراه بود. به این ترتیب در این روز شاخص کل بار دیگر به کانال 165 هزار واحد برگشت و نمادهای بانکی و شیمیایی مورد توجه سهامداران قرار گرفتند.

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، بورس تهران آخرین روز هفته را با رشد تمامی شاخص ها به پایان رساند. در همین راستا شاخص کل با رشد ۵۸۲ واحدی همراه و به سطح ۱۶۵ هزار واحد بازگشت. همچنین شاخص هم وزن در این روز ۲۹۷ واحد رشد کرد و از میانه های کانال ۳۰ هزار واحدی عبور کرد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز از نیم میلیارد تومان عبور کرد و نسبت به روز کاری گذشته با رشد همراه بود. همچنین حجم معاملات امروز تالار شیشه ای در محدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم ثبت شد.

نمادهای موثر بر رشد شاخص عمدتا در میان گروه های معدنی، فلزی و بانکی بودند. به این ترتیب ومعادن بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشت. در شرکت توسعه معادن و فلزات حقیقی ها حضور پررنگی در سمت خرید داشتند، به نحوی که این گروه ۸۵ درصد از حجم تقاضا را به خود اختصاص دادند. اما دومین نماد موثر بر رشد شاخص کل وبملت بود، با این وجود حضور فولاد با افت قیمتی در جایگاه سوم، مانع از رشد بیشتر شاخص کل شد.

در میان گروه های برتر نیز بانک ها در رده نخست قرار گرفتند. امروز این صنعت ارزش معاملاتی بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان به ثبت رساند. شیمیایی ها دومین گروه برتر بازار بودند. این گروه نیز با ارزش معاملاتی نزدیک به بانک ها مورد توجه سهامداران بورسی بودند.

تغییر مالکیت روزانه بورس تهران در روز چهارشنبه به بیش از ۱۰ میلیارد تومان و از سوی معامله گران حقوقی به حقیقی انجام گرفت. در این روز حقیقی ها عمده خرید خود را در نمادهای بانکی داشتند و حقوقی ها عمدتا در نمادهای صنعت سرمایه گذاری خرید کردند.

در میان بازیگران بزرگ بورسی نماد فملی بیشترین سهم خرید را به خود اختصاص داد. در این نماد حقوقی ها بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خرید داشتند. حقیقی ها بیشترین خرید را در نماد `امین یکم` به ثبت رساندند که ارزش خرید این گروه نیز به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع تجهیزات نفت، تولیدمحور خودرو، سرمایه‌گذاری نیرو، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسان امید، سرمایه‌گذاری خوارزمی، مبین‌وان‌کیش، گسترش صنایع پیام، پتروشیمی گلستان، بورس انرژی، کاشی و سرامیک حافظ، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی و مدنی امیر، سرمایه‌گذاری البرز،  پارس سرام، صنایع سیمان کرمان، کربن ایران، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، متوقف شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن