ثبت سود انباشته ۴ بانک نظامی

بررسی صورت‌های مالی بانک‌های انصار، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر نشان می‌دهد این بانک‌ها بدون زیان انباشته در فرایند ادغام در بانک سپه قرار می‌گیرند.

بانک انصار سال‌های 95 و 96 را با ثبت 264 و 329 میلیارد تومان سود طی کرد و در 9 ماهه امسال هم 229 میلیارد تومان سود خالص را محقق کرده است.

بانک مهر اقتصاد هم در سال‌ها 95 به میزان 213 میلیارد تومان و در سال گذشته 141 میلیارد تومان سود خالص داشته و سود انباشته آن در پایان سال مالی گذشته 260 میلیارد تومان بوده است.

بانک حکمت ایرانیان در صورت مالی سال 95 بالغ بر 82 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است و سود انباشته این بانک در آن سال 72 میلیارد تومان بوده است. در سال 96 بانک با 29.5 میلیارد تومان زیان مواجه می‌شود اما با توجه به سود انباشته و ذخیره بانک، سود انباشته همچنان مثبت است به‌طوری در صورت مالی سود انباشته 33 میلیارد تومان است. در 6 ماهه سال 97 هم 17 میلیارد تومان سود خالص به ثبت رسیده است و با توجه به ترازنامه و صورت سود و زیان به نظر می‌رسد این بانک سال 97 را هم با سود مثبت پشت سر خواهد گذاشت.

موسسه اعتباری کوثر در سال 95 بیش از 30 میلیارد تومان و سال 96 به میزان 9 میلیارد و 400 میلیون تومان سود به دست آورده است. 

تعادل نسبی در سود حاصل از تسهیلات اعطایی و سود علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌گذاران دلیل اصلی تحقق سود در سال‌های 94 تا 97 است. به دست آمدن این سودها در شرایطی رقم خورده است که بسیاری از بانک‌های خصوصی و غیردولتی در سال‌های 95 و 96 به دلیل عدم تعادل در سود علی‌الحساب پرداختی به سپرده‌گذاران و درآمد ناشی از تسهیلات اعطایی و سود حاصل از سرمایه‌گذاری، زیان‌های قابل توجهی در صورت‌های مالی خود به ثبت رساندند. 

در بین بانک‌های ادغامی، فقط بانک قوامین است که در 6 ماهه مجمع عمومی سال 95 و 95 خود را تاکنون برگزار نکرده و صورت مالی این بانک برای این دو سال منتشر نکرده است. به نظر می‌رسد یکی از دلایل عدم برگزاری مجامع این بانک، ثبت زیان‌‌ باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن