۲۱ هزار صندلی هواپیما منتظر مسافران نوروزی

 رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۱ هزار صندلی هواپیما در اختیار مسافران قرار دارد، اظهار کرد: در تلاش هستیم با استانداردسازی پرواز‌ها و همچنین هماهنگی‌های انجام شده با شرکت‌های هواپیمایی تعداد صندلی‌های پرواز برای ایام نوروز را افزایش دهیم.

وی افزود: با افزایش تعداد صندلی‌های پرواز انتظار مسافران برای بلیت پرواز‌ها کاهش می‌یابد و از سوی دیگر با صدور مجوز پرواز‌های فوق‌العاده تا اندازه بسیار زیادی می‌توانیم مطالبات مسافران نوروزی را پاسخ دهیم.

وی اظهار کرد: تعدادی هواپیما در حال چک و استاندارد سازی است که با ورود آنها به ناوگان هوایی تعداد صندلی‌های پرواز‌ها افزایش می‌یابد.

جعفرزاده تصریح کرد: از تاریخ ۹۷ ۱۰ ۱۱ فروش بلیت‌های ایام نوروز به صورت سیستمی انجام شده و تا به امروز استقبال مسافران برای پیش خرید پرواز‌ها بسیار خوب بوده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه به جز مسیر‌های قشم، کیش و شهر‌های نفت‌خیز صدور بلیت چارتری ممنوع بوده و سازمان هواپیمایی با دفاتر خدمات مسافرتی که بلیت را به صورت چارتری می‌فروشند، برخورد شدید می‌کند.

جعفرزاده بیان کرد: صدور بلیت چارتری تنها در قالب بسته سفر امکان‌پذیر است و در غیر این صورت فروش بلیت به این شیوه غیر قانونی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به اینکه فروش بلیت چارتی غیر قابل استرداد است، گفت: متاسفانه برخی از شرکت‌ها بلیت‌های تکی و برنامه‌ای را خریداری کرده و به صورت چارتری به مسافران می‌فروشند که این امر غیرقانونی است و مسافران در صورت مشاهده چنین بلیت‌هایی موضوع را اطلاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی باید بر روی توزیع بلیت‌ها مدیریت کافی داشته باشند، گفت: مسافران با مدیریت سفر خود می‌توانند بلیت‌های خود را در زمان دلخواه خریداری کنند و همین امر باعث تهیه بلیت‌ها با قیمت‌های مناسب‌تر می‌شود.

هم‌اکنون بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار ناوگان هواپیمایی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده که با برطرف شدن نقص فنی و استانداردسازی برخی از هواپیما‌ها به تعداد ناوگان‌ها افزوده می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن