آخرین خبرها از آمادگی استان ها در برابر سیل

* براساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، سد شهرچای ارومیه دچار هیچگونه آسیب و یا مشکل خاصی نبوده و قویا شایعات مطرح شده در خصوص سرریز شدن، ترک خوردگی دیواره و یا هرگونه شایعه مشابه دیگر درباره این سد تکذیب می‌گردد.

* مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه‌ها و افزایش ظرفیت دبی سدهای موجود در استان از شهروندان و گردشگران خواست در دو روز آینده از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها به طور جد خودداری کنند.

* مدیر آب و فاضلاب منطقه اندیمشک گفت: زیر آب رفتن تجهیزات آب‌رسانی اندیمشک شایعه است و این خبر صحت ندارد. در حال حاضر آبرسانی به بخش‌های مختلف شهری اندیمشک در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

* مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اینکه 90 درصد از حجم سدهای استان پرشده است، افزود: دبی رودخانه‌های استان هم اکنون در حالت عادی قرار دارد و آب رودخانه‌ها فروکش کرده است.

* نشست مشترک وزیر نیرو و استاندار خوزستان امشب به منظور بررسی وضعیت ورودی و خروجی سدها در مرکز مانیتورینگ ایستگاه‌های آب و هواشناسی (دیسپاچینگ) سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد.

* بنابر اعلام وزیر نیرو در طی یک هفته اخیر حدود 3.8 میلیارد مترمکعب سیلاب وارد مخازن سدهای خوزستان شده است که حدود 71 درصد از سیلاب‌های استان در مخازن سدها آرام گرفته و مابقی آن نیز به سمت پایین دست از جمله برای بهره‌مندی در تالاب‌ها رهاسازی شده است.

* آنگونه که وزیر نیرو خبر داده است سیلاب‌های چند روز آینده خوزستان سه میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای استان خواهد کرد که بخشی از آن در سدها آرام خواهد گرفت و مابقی آن نیز مطابق برنامه‌ریزی انجام شده رهاسازی خواهد شد.

* مدیر امور آب و فاضلاب روستایی اهواز با اشاره به قطع راه ارتباطی هفت روستای بخش مرکزی این شهرستان، گفت: تاکنون خطری تاسیسات آبرسانی را تهدید نمی‌کند و با تمام ظرفیت در مدار هستند.

* مدیر امور آب و فاضلاب روستایی اهواز در خصوص وضعیت روستاها عنوان کرد: در بخش مرکزی روستاهای مسیر بامدژ، سید یدیم، سید ظاهر، سیدهاشم، سید نبی، سید سعد و سید معن دچار سیل و کلیه راه‌های ارتباطی و جاده‌ها قطع و در محاصره آب قرار دارند که تردد از طریق قایق انجام و در حال تخلیه منازل هستند.

* کانال سیلاب‌بر هندیجان در استان خوزستان، سیل با دبی ۱۸۲۰ مترمکعب بر ثانیه را مهار کرد.

* تکذیب کشته‌شدن ۴ نفر در سیل لرستان: مدیرعامل هلال احمر لرستان گفت: در سیل لرستان تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است.

* رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: در اغلب محورهای مواصلاتی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، لرستان، بوشهر، ایلام، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، همدان و مازندران بارش باران گزارش شده

*محورهای اردبیل، آذربایجان شرقی و اسالم به خلخال در استان گیلان نیز بارش برف گزارش شده است.

* تخلیه ۷ روستا در دورود ممنوعیت تردد در محور پل‌دختر – خرم‌آباد:

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دورود گفت: ۱۰ هزار نفر ساکن روستاهای پایین‌دست سد مروک به مناطق امن منتقل شدند.

مدیر راهداری پل‌دختر نیز گفت: به دلیل طغیان رودخانه کشکان و خسارت به پل‌ها و جاده‌های این شهر، تا اطلاع ثانوی تردد در محور پل‌دختر – خرم‌آباد و بالعکس ممنوع است.

* دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور:

با وجود این‌که بخش عمده‌ای از پل‌های ارتباطی در شهرستان پل‌دختر و بخش معمولان تخریب شده اما با کمک بالگرد جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی در حال انجام است

از نظر تامین تجهیزات و کمک‌های غذایی مشکلی وجود ندارد.

* رهاسازی ۷۳۰ میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه اورمیه در پی بارندگی های فرانرمال:

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تا کنون ۷۳۰ میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه اورمیه رها سازی شده است و در حال حاضر از مجموع ۲ میلیارد متر مکعب حجم ذخیره کل سدهای استان ۵۰۰ میلیون متر مکعب فضای خالی ذخیره سازی داریم.

در حال حاضر تلاش می شود با توجه به ذخیره برفی ۱۵ هزار کیلومتر مربعی با معادل آب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعبی و بارش های دو روز آینده بخش زیادی از این آب بدون خسارت سیل به مزارع و خانه های مسکونی به حریم دریاچه اورمیه برسد.

* پروازهای فرودگاه سنندج لغو شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان کردستان اعلام کرد: با توجه به‌ پیش‌بینی هواشناسی و ورود سامانه بارشی جدی به استان و وضعیت نامساعد جوی، تمام پروازهای فرودگاه سنندج در روز یکشنبه 11 فرودین‌ماه لغو شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن