برگزاری نشست الگوهای مواجه با پدیده های طبیعی

نشست تخصصی الگوهای مواجهه با پدیده‌های طبیعی از طرف مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور جمعی از صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه و مدیران، در تاریخ چهاردهم اردیبهشت ماه جاری در محل این سازمان برگزار می شود.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در این نشست دکتر سحر تاجبخش رییس سازمان هواشناسی کشور در مورد تحلیل بارش‌های سیل‌آسای اخیر و خشکسالی کشور سخن خواهد کرد.

به موجب همین گزارش، محور سخن دکتر علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر‌پذیری مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی، درس‌هایی از سیل اخیر در حوزه راه، مسکن و شهرسازی خواهد بود.

برپایه گزارش مذکور، دکتر محمد‌رضا دلاور استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و مدیر قطب علمی مهندسی نقشه‌برداری در مقابل سوانح طبیعی، موضوع نقش سیستم‌های اطلاعات مکانی و اداره زمین در مدیریت هوشمند سیل را تحلیل می‌کند و سخنران چهارم این نشست تخصصی، مهندس محمد‌فرید لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور است که بایدها و نبایدها در مدیریت بحران را بررسی می‌کند.

گزارش مذکور حاکی است که واپسین سخنران این نشست تخصصی، دکتر مصطفی محقق صاحب‌نظر مدیریت ریسک بلایای طبیعی خواهد بود که در مورد تجربیات نهادهای بین‌المللی در مدیریت ریسک حوادث و بلایا سخن خواهد گفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن