راه اندازی مرکز دیتاسنتر 45 میلیارد ریالی در شرکت گاز مازندران

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، بیش از 92 درصد از خانوارهای روستایی این استان با گازرسانی به یک روستا در هر دو روز، تا پایان سال 1397 از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

جعفر احمدپور  با اشاره به چشم انداز شرکت گاز استان که توسعه عملکرد و دستیابی به 98 درصد پوشش گازرسانی در مناطق واجد شرایط تا پایان سال 1398 را هدف گذاری کرده است، افزود: در سال گذشته، 186 روستا و 3 شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و امیدواریم با تلاش و همت کارکنان، مشاوران و پیمانکاران شرکت گاز استان، پروژه‌های گازرسانی به شهرها و روستاها بر اساس برنامه زمانبندی انجام و به اتمام برسد. 

او از برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی شهرهای گزنک و آلاشت و 200 روستا از نعمت گاز طبیعی در سال 98 خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم شرکت گاز استان، آغاز عملیات گازرسانی به شهر بلده نور و اجرای 950 کیلومتر شبکه‌گذاری، نصب 30 هزار انشعاب و جذب 80 هزار اشتراک‌پذیری برای سال جدید است.

احمدپور اظهار داشت: تاکنون 56 شهر، 2138 روستا و بیش از 1040 واحد صنعتی و 28 شهرک صنعتی  تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران افزود: به منظور توسعه و گسترش گازرسانی به شهرها، روستاها و واحدهای صنعتی و تجاری فاقد گاز، همچنین توجه ویژه دولت به عدالت‌محوری، محرومیت‌زدایی و گسترش خدمات به دورترین نقاط استان، شرکت گاز استان مازندران نیز در این خصوص گام‌های متعدد و مهمی برداشته که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح گازرسانی به 48 روستای سخت‌گذر منطقه کوهستانی و جنگلی هزارجریب اشاره کرد.

احمدپور با بیان اینکه با توجه به بسترسازی‌های صورت گرفته، 121 ایستگاه CNG در استان در حال خدمات‌رسانی هستند، تصریح کرد: سال گذشته 30 درصد مصرف گاز استان در بخش نیروگاه‌ها بوده است .

به گفته او، با توجه به تلاش و فعالیت این مجموعه که در همسویی کامل با اهداف دولت تبیین شده، در آینده نه چندان دور، تحولات عرصه گازرسانی در استان مازندران و ارایه خدمات به بخش‌های مختلف به ویژه روستاها و صنایع، توسعه خواهد یافت.

احمدپور یادآور شد: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و 358 هزار نفر از جمعیت استان مازندران در قالب یک میلیون و 45 هزار خانوار، از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این مهم با اجرای بیش از 20 هزار و 480 کیلومتر شبکه شهری و روستایی و نصب 768 هزار و 472 انشعاب گاز میسر شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران همچنین، جمعیت شهری بهره‌مند از نعمت گاز در این استان را 99.7 درصد و جمعیت بهره‌مند از گاز روستایی آن را نیز 92 درصد اعلام کرد.

او اظهار داشت: در راستای هدف استراتژیک ارتقای سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان و توجه به رعایت حقوق شهروندی، طرح قرائت و صدور آنی قبض اجرا شده است.

احمدپور با بیان این که در راستای هدف راهبردی توسعه برون‌سپاری و خدمات غیرحضوری الکترونیک که به منظور ارتقای سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی به مشتریان و ارتقای بهره‌وری و توجه به رعایت حقوق شهروندی صورت می‌گیرد، باید برون سپاری خدمات گازرسانی را آغاز کرد، گفت: به همین منظور، برای نخستین بار در بین دستگاه‌های اجرایی در استان، مرکز دیتا سنتر با اعتباری حدود 45 میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

او همچنین در خصوص مسئولیت اجتماعی گفت: تحقق مسئولیت های اجتماعی در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و هم چنین بهینه‌سازی مصرف انرژی از اهداف این شرکت در تعهد به انجام مسئولیت های اجتماعی بوده که سبب توان‌افزایی و بهبود زندگی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران افزود: برای عملی کردن برنامه‌های در دست اقدام در حوزه مسئولیت اجتماعی، این شرکت نسبت به برگزاری سمینار و همایش آموزشی جهت خانواده کارکنان و انجمن خیریه تحت پوشش NGOها اقدام کرده که منجر به افزایش آگاهی جامعه نسبت به اقدامات شرکت گاز استان مازندران در زمینه حفظ منابع طبیعی و توسعه پایدار شده است.

احمدپور با توجه به حس مسئولیت اجتماعی و تشکیل تیم توسن شرکت گاز مازندران، آن را نمونه‌ای بی‌بدیل در کشور عنوان کرد و تصریح داشت: تیم واکنش سریع این سازمان می‌تواند بعنوان الگو در بین دیگر دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها گسترش پیدا کند.

او در خصوص ماموریت شرکت گاز استان مازندران بعنوان زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران گفت: به منظور ارتقای رفاه جامعه و توسعه پایدار، این شرکت اقدام به گازرسانی از طریق خرید و فروش گاز طبیعی با ایجاد توسعه، بهبود و نگهداشت زیرساخت‌های گازرسانی می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن