راه اندازی واحد تقطیر شماره 3 شرکت پالایش نفت اصفهان در خرداد ماه

مرتضی ابراهیمی مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: هدف از راه اندازی تقطیر سوم  با ورودی 120 هزار بشکه نفت خام، کیفی سازی محصولات تولیدی و کارکرد ایمن تر واحدهای موجود است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر خوراک شرکت پالایش نفت اصفهان 327هزار بشکه در روز است که حدود 42 هزار بشکه آن در واحد کاهش گرانروی و حدود 285 هزار بشکه آن در واحد تقطیر یک و دو تصفیه می شود، اظهار داشت: با راه اندازی واحد تقطیر سوم، واحد کاهش گرانروی به خوراک اصلی خود که ته مانده برج خلا است بر می گردد که باعث افزایش بهره وری و کاهش تولید محصول Fuel Oil می شود و خوراک واحدهای تقطیر یک و دو و سه، 360 هزار بشکه در روز خواهد شد.در اصل با راه اندازی و بهره برداری از واحد تقطیر سوم نه تنها هیچ گونه افزایش ظرفیتی در زمینه پالایش نفت خام اتفاق نمی افتد بلکه ظرفیت تصفیه نفت خام از مقدار 376 هزار بشکه فعلی به 360 هزار بشکه کاهش می یابد .

  

ابراهیمی در خصوص تولید بنزین پالایشگاه اصفهان گفت: از ابتدای اردیبهشت سال گذشته، کل بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان که حدود 10 الی 11میلیون لیتر است از سطح کیفی یورو 4 به یورو 5 ارتقا پیدا کرده است. همچنین از مجموع حدود 22 میلیون لیتر گازوئیل تولیدی پالایشگاه، حدود 2 میلیون لیتر گازوئیل با سطح کیفی یورو5 تولید می شود که امیدواریم در صورت همکاری اداره گمرکات کشور مبنی بر ترخیص کالاهای این بخش که ماه ها در کمرگ باقی مانده و با نصب آن در سایت، اواخر سال آینده شاهد راه اندازی واحدهای تصفیه گازوئیل و تولید کامل این محصول در حد استاندارد یورو 5 باشیم. ما امیدواریم با احداث بخش یوتیلیتی واحدهای تصفیه گازوئیل نیز که در تعهد شرکت مپنا است، طرح زیست محیطی ملی مذکور در زمان پیش بینی شده راه اندازی شود.

 وی در خصوص واحد گرانول سازی گوگرد شرکت پالایش نفت اصفهان، اعلام کرد: این پروژه پیشرفتی معادل 95 درصد داشته و با توجه به اتصال برق ۲۳۰ کیلوولت توسط برق منطقه ای پست مربوطه برق دار شده و در حال پیش راه اندازی است. این واحد با ظرفیت گرانول سازی ۳۰۰ تن گوگرد در روز در آینده نزدیک در سرویس قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن