افتتاح تصفیه‌ خانه آب سلماس نیمه نخست امسال

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصفیه‌خانه آب سلماس استان آذربایجان‌غربی را یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌ خانه‌های آب کشور دانست و افزود: این مجموعه با بهره‌مندی از برترین تکنولوژی روز دنیا در حال ساخت است و تا شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمیدرضا جانباز در جریان سفر به استان آذربایجان غربی با اشاره به بازدید خود از سامانه آب‌رسانی سد زولا به شهرستان‌های سلماس، تازه‌شهر و تمامی روستاهای در مسیر، گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است، اجزای لوله‌گذاری باقی‌مانده خط اصلی بسیار کم است و سعی می‌کنیم ظرف دو تا سه ماه آینده لوله‌گذاری خط اصلی به سرانجام برسد.

وی تصفیه‌خانه آب سلماس را یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌ خانه‌های آب در دنیا دانست و افزود: این مجموعه با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و به روش BOT در حال ساخت است.

جانباز ادامه داد: این روش بسیار مقرون به صرفه است، چرا که با استفاده از سرمایه بخش خصوصی باری به اعتبارات عمرانی کشور تحمیل نمی‌شود و ما تنها در قالب قراردادهای خرید تضمینی سعی می‌کنیم در صورت‌حساب‌های آتی بازپرداخت داشته باشیم.

همچنین این روش فرصتی را فراهم می‌کند تا از تکنولوژی روز دنیا برای ساخت تصفیه‌ خانه‌های جدید استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه تا پیش از پایان نیمه ابتدایی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پایان با اشاره به بازدید خود از پروژه فاضلاب روستای سیلاب شهرستان سلماس، گفت: در این منطقه تصفیه‌خانه بیولوژیکی خوبی اجرا شده است ولی ظاهرا بخش‌های از روستا نتواسته‌اند انشعابات خود را دریافت کنند. از این رو مقرر شده است تا تسهیلاتی در این زمینه فراهم شود تا بتوانیم از طریق اقساط بلندمدت اهالی منطقه را برای اتصال انشعابات خود به تصفیه‌خانه ترغیب کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن