تامین آب 11 هزار هکتار زمین کشاورزی در هرمزگان از طریق سدهای استقلال و شمیل و نیان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از تامین آب 11 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان از طریق سدهای استقلال و شمیل و نیان در سال زراعی پیش رو خبر داد.

هوشنگ ملایی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب و کشاورزی استان هرمزگان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی استان در استانداری برگزار شد، افزود: با اختصاص حدود 20 میلیون متر مکعب آب از سد استقلال میناب و ۱۳ میلیون متر مکعب آب از سد شمیل و نیان، هشت هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی در شهرستان میناب و سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه شمیل آبیاری می‌شوند.

وی میزان بارندگی‌های اخیر استان را بیشتر از متوسط بلندمدت ارزیابی و اضافه کرد: با اختصاص این میزان آب از سدهای استقلال، شمیل و نیان در کنار آب چاه‌ها، تولیدات خوبی را در سال جاری خواهیم داشت.

ملایی با بیان اینکه سال گذشته همراهی و همکاری بسیار خوبی از سوی مردم هرمزگان در راستای مدیریت مصرف آب در استان صورت گرفت، اظهار داشت: امسال نیز با وجود بارندگی‌ها و ذخیره‌سازی آب در سدهای استان، همچون گذشته نیاز به صرفه‌جویی در مصرف آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به پیگیری تکمیل دو پروژه آب شیرین‌کن در بندرعباس، بیان داشت: در تلاش هستیم که با برنامه‌ریزی صورت گرفته فاز دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب تا پایان تابستان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

ملایی اظهار کرد: تکمیل آب شیرین‌کن مشترک سه استان هرمزگان، کرمان و یزد نیز در دست پیگیری و اجراست تا با توجه به اعلام سرمایه‌گذار، فاز نخست این طرح نیز با ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به موفقیت شورای حفاظت منابع آب استان در پیشبرد اغلب موضوعات، عنوان کرد: توفیق در مدیریت آب مستلزم همکاری نزدیک و هماهنگ همه اعضای شورا بوده و از این طریق بسترسازی اجتماعی نیز به نحو مطلوبی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان همچنین درخصوص مسائل و چالش‌های موردی مربوط به حفاظت منابع آب در شهرستان‌ها عنوان کرد: امیدوارم با مشارکت و سهیم نمودن کشاورزان در اجرای مصوبات، شاهد اثربخشی و توفیق بیشتری در حفاظت منابع آب استان باشیم.

در این جلسه همچنین گزارش میزان پیشرفت فعالیت‌ها و مسائل مربوط به موضوعات عملکرد شورا از جمله وضعیت منابع تامین آب شرب بندرعباس، اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری دشت میناب، پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها و برخی مسائل موردی مربوط به حفاظت منابع آب‌های سطحی اعلام شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن