تصاویر جدید از سوخت‌های ذوب‌شده نیروگاه فوکوشیما

تصاویر ارسالی توسط ربات‌ها در فوکوشیما نشان می‌دهد که مقادیر بسیار زیادی سوخت رادیواکتیو ذوب شده وجود دارد.

به گزارش «انرژی امروز» از گاردین برای اولین بار از سال 2011،‌ تصاویر ارسالی از ربات‌ها وجود مقادیر زیادی پسماند رادیواکتیو را نیروگاه فوکوشیما تایید می‌کند.

تصاویری که از طریق یک ربات زیرآبی دریافت شده است نشان می‌دهد مقادیر زیادی پسماند سوخت رادیواکتیو بر کف راکتور نیروگاه از بین رفته فوکوشیما وجود دارد.

ربا‌ت‌ها توده‌های جامد صخره مانند و قلنبه بر روی لایه‌هایی با ضخامت 1 متر در بخش زیرین سازه اصلی به نام ستون یافتند که بر زیر هسته داخلی محفظه راکتور واحد سه نیروگاه فوکوشیما وجود دارند.

محققان باید بتوانند محل قرارگیری پسماندهای سوختی را در هر کدام از سه راکتور از بین رفته فوکوشیما بیابند تا بتوانند این راکتورها را از کار بندازند.

جستجو برای یافتن سوخت‌های ذوب شده در دو راکتور دیگر به دلیل خسارت بالای این راکتورها و نیز به دلیل سطح تشعشات بالای مواد رادیواکتیو تا کنون موفق نبوده است.

در طی کاوش‌های این هفته، دوربین‌هایی که بر روی ربات‌ها قرار دارند خسارت‌های بسیار زیادی را نشان می‌دهد که ذوب هسته‌ای سوخت باعث آن شده‌اند و پسماند سوخت‌ها هم با قسمت‌های شکسته راکتور در هم آمیخته است و همین امر چالش‌های جدید را در برابر دانشمندان قرار داده است و سوال‌هایی در خصوص عملی بودن از رده خارج سازی این نیروگاه طی دهه‌های آتی مطرح کرده است.

تاکاهیرو کیموتو، سخنگوی تپکو می‌گوید مدت زمان زیادی برا آنالیز پسماندهایی لازم است که در تصاویر دیده می‌شوند و باید برای حذف آن‌ها چاره اندیشی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن