خسارت 90 میلیارد ریالی سیل به تاسیسات توزیع برق خراسان رضوی

رئیس گروه بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با اشاره به برآورد میزان خسارت‌ سیل در فروردین‌ماه اخیر گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از خسارت حدود 90 میلیارد ریال به شبکه‌های بخش توزیع برق استان به‌صورت مستقیم است.

سید مجید اسفراینی افزود: به‌رغم گستردگی حوادث سیل به شبکه در سطح استان، بیشترین خسارات به شبکه و تجهیزات برقی شهرستان‌های کلات، درگز، سرخس، تربت‌جام و مه‌ولات وارد شده است.

وی با اشاره به خاموشی‌های ناشی از بارندگی و طوفان‌های روزهای پایانی سال 97 و فروردین ماه در سطح استان ادامه داد: خسارت‌های ناشی از این حوادث به شبکه توزیع استان که با دارا بودن حدود 42 هزار کیلومتر شبکه هوایی و زمینی دارای طولانی‌ترین خطوط در سطح کشور است، خوشبختانه با تلاش و همت کارکنان شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شده است.

رئیس گروه بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی افزود: این خسارات بیشتر شامل سقوط و شکستگی پایه‌ها، قطع هادی‌های شبکه، برخورد اجسام خارجی، پانچ مقره، آبگرفتگی تابلوها، پارگی سیم و . . . می‌شد که با توجه به اعلام آماده‌باش قبلی و حضور کامل نیروهای اجرایی و بسیج امکانات شرکت، این مشکلات با انجام تعمیرات لازم توسط پرسنل شرکت در حداقل زمان ممکن برطرف و برق مشترکان مجددا وصل شد.

لازم به ذکر است، شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با دارا بودن طولانی‌ترین شبکه‌های توزیع برق، حدود 70 شهر (به‌جز مشهد، طرقبه و شاندیز) و تعداد 2732 روستای برق‌دار را تحت پوشش داشته و خدمات خود را به حدود یک‌میلیون و 265 هزار مشترک شهری و روستایی در وسعتی حدود 117 هزار کیلومتر مربع ارائه می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن