تدوین نقشه راه شرکت ملی نفت ایران از منظر اقتصاد مقاومتی

تدوین نقشه راه بهبود جایگاه شرکت ملی نفت ایران از منظر اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از پروژه های طرح مطالعات راهبردی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی به اتمام رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی، پروژه بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از پروژه های طرح مطالعات راهبردی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی با موسسه مطالعات بین المللی انرژی، با اعلام رسمی کارفرما خاتمه و با اجرای دوره آموزشی یکی از نرم افزارهای حوزه اقتصادسنجی به کار خود پایان داد.

خروجی نهایی این پروژه، تدوین نقشه راه در راستای بهبود جایگاه شرکت ملی نفت ایران از منظر اقتصاد مقاومتی بوده است. در این پروژه که متناسب با شرایط اقتصادی و سیاسی و جایگاه شرکت ملی نفت ایران در اقتصاد کشور است، تلاش شده تا کلیات نقشه راه موردنظر از سه منظر تاب آوری، کارایی و نوآوری اقتصادی ترسیم شود.

شناسایی راهبردها و خط مشی های کاهش آسیب پذیری شرکت ملی نفت ایران در مواجهه با تکانه های خارجی و ارائه به مدیران ارشد، تصریح روابط شرکت ملی نفت ایران با سایر بخش های اقتصادی در چارچوب یک جدول داده-ستاده و نیز سازوکارهای انتقالی آن که در این راستا به ۶ پرسش اصلی پاسخ داده، از اهداف این پروژه تعربف شده است.

در پروژه بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی نفت ایران، موضوعاتی همچون شاخص های اقتصاد مقاومتی، جایگاه شرکت ملی نفت ایران در اقتصاد ملی، آسیب شناسی شرکت ملی نفت ایران با استفاده از جدول داده-ستاده، بررسی اثر نوسانات قیمت نفت خام بر سرمایه‌گذاری در بالادستی صنعت نفت، بررسی اثر فن‌آوری بر کارایی هزینه در شرکت ملی نفت ایران، بررسی میزان هم‌راستایی فعالیت‌ها و اقدامات شرکت ملی نفت ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی و نقشه‌راه شرکت ملی نفت ایران برای خلق ارزش در زنجیره تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن