برنامه آمریکا برای تقویت امنیت حمل و نقل دریایی در خاورمیانه

آمریکا قصد دارد با اجرای تدابیری امنیت کشتیرانی را در آب‌های خاورمیانه بالا ببرد. ایالات متحده قصد دارد جزئیات این برنامه را تا آخر هفته به اطلاعات دیپلمات‌های خارجی مقیم واشینگتن برساند.

ایالات متحده قصد دارد تا روز جمعه، ۱۹ ژوئیه، به دیپلمات‌های خارجی از اقدامات تازه‌ای خبر دهد که قرار است برای بالا بردن امنیت کشتیرانی در آب‌های خاورمیانه به اجرا گذاشته شود. این برنامه در واکنش به حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان و خلیج فارس تنظیم شده است.

خبرگزاری بلومبرگ از زبان براین هوک، نماینده ویژه در امور ایران، نقل کرده است که مقام‌های فرماندهی مرکزی آمریکا مصمم هستند که امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تقویت کنند.

برایان هوک در حاشینه نشستی گفته است: «هنگامی که در خلیج بودم به این نیاز پی بردم که امنیت دریایی در منطقه باید تقویت شود».

او افزوده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور، و مایک پمپئو، وزیر خارجه نیز به این «ضرورت» پی برده‌اند و بر آن تاکید کرده‌اند.

در ماه‌های مه و ژوئن گذشته شش کشتی نفت‌کش در این منطقه مورد حمله قرار گرفتند. در سال گذشته حدود یک سوم حمل و نقل دریایی جهان از تنگه هرمز عبور کرده است، بیشتر سوخت و نفت خام انتقالی به کشورهای آسیایی بوده است.

آمریکا ایران را متهم حمله به نفتکش ها می داند.

به گفته هوک برنامه اقدامات تازه برای تقویت امنیت کشتیرانی روز جمعه در نشستی در واشنگتن به اطلاع دیپلمات‌های خارجی خواهد رسید. او تاکید کرد که برای موفقیت کامل این برنامه همکاری و حمایت کشورهای دیگر ضرورت دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن