واحد های تقطیر و گاز مایع شماره 3 پالایشگاه اصفهان راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با هدف افزایش ضریب اطمینان فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی، واحد تقطیر و گاز مایع شماره 3 این پالایشگاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی پالایشگاه اصفهان، مرتضی ابراهیمی افزود: ظرفیت کلی شرکت پالایش نفت اصفهان،  به طور متوسط  375 هزار بشکه در روز است که با راه‌اندازی واحد تقطیر شماره 3،  این ظرفیت در 3 واحد تقطیر، توزیع و در نتیجه موجب کاهش بار ترافیکی خوراک در آنها شده است.

وی گفت: با این روند نه تنها زمان عمر کارکرد تجهیزات بیشتر می شود، بلکه کاهش هزینه‌های عملیاتی و تعمیراتی را در پی دارد.

مرتضی ابراهیمی افزود: با راه‌اندازی واحد تقطیر شماره3 ، علاوه بر توزیع یکنواخت خوراک در واحدهای عملیاتی، ضریب ایمنی بالاتر رفته و با توجه به جدید بودن تجهیزات این واحد، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش چشمگیر یافته است. به عبارت دیگر با راه اندازی این واحد، ظرفیت هر کدام از واحدهای تقطیر 1و2 ، به 120 هزار بشکه در روز کاهش می یابد و  همچنین ظرفیت واحد تقطیر شماره 3 نیز روزانه   120 هزار بشکه خواهد بود.

وی  با تاکید بر این که هدف از راه‌اندازی این واحد بهبود عملکرد شرکت پالایش نفت اصفهان بوده و ظرفیت پالایشی افزایش نخواهد شد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد، ظرفیت کلی پالایشگاه  از 375 هزار به روزانه 360 هزار بشکه کاهش می یابد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه با  راه اندازی واحد تقطیر شماره 3 واحدهای کاهش گرانروی موجود از مدار عملیاتی نفت خام خارج شده و در مدار عملیاتی اصلی قرار گرفتند، ادامه داد: این  تغییرات موجب کاهش  میزان تولید نفت کوره و به جای آن،  افزایش محصولات با ارزش مانند بنزین، نفت سفید، سوخت هواپیما و گازوئیل  شده است. با این وجود در صورت نیاز کشور به تولید بنزین بیشتر، می توان از ظرفیت پالایشی پالایشگاه در دو واحد جانبی غلظت‌شکن استفاده کرد و  خوراک شرکت  را حدود 60 تا 70 هزار بشکه‌ در روز افزایش داد.

مدیرعامل شرکت  پالایش نفت اصفهان عنوان کرد: طراحی و تامین بخش عمده تجهیزات این واحد  توسط سازندگان توانمند داخلی و تحت نظارت شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران صورت گرفته و در حال حاضر این  این واحد راه اندازی  و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن