آغاز عملیات اجرایی خط تغذیه گاز امامزاده هاشم به پلور

فاز اول خط تغذیه گاز ۱۶ اینچ امامزاده هاشم به پلور امروز کلنگ‌زنی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط تغذیه گاز امامزاده هاشم به پلور، اظهار داشت: پکیج پیمان‌سپاری این فاز نیز مانند فاز اول خط انتقال این پروژه که ظرف یک ماه مناقصه آن برگزار شد، به صورت فشرده و البته طبق مقررات و استانداردها، آماده برگزاری است.

وی ادامه داد: مدت زمان برگزاری مناقصه ۲۱۶ روز است ولی از آن جا که ما در این پروژه رکورد زدیم و ظرف یک ماه،  مناقصه را برگزار کردیم، قصد داریم که این رکورد را بار دیگر برای فاز دوم تکرار و انشاالله ظرف مدت یک‌ماه، پیمانکار آن را مشخص کرده و در شهریورماه کلنگ‌زنی فاز دوم را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان این که پیش‌بینی‌ زمان اجرای این پروژه بین ۹ تا ۱۰ ماه است، گفت: به این ترتیب، انشاالله تابستان سال آینده، پروژه فاز دوم به بهره‌برداری می‌رسد.

صلواتی تصریح کرد: این در حالی است که در اجرای فاز اول با توجه به سرمای پیش رو، زمان را فشرده‌تر کردیم تا انشاالله بتوانیم تا قبل از زمستان، پروژه را به بهره‌برداری رسانده و تزریق گاز به پلور را به انجام برسانیم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان ساخت: طول این خط ۱۲ کیلومتر، ارزش این پروژه برابر ۷۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت انتقال گاز آن، ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن