احیا کارت سوخت ۸۵ درصد از قاچاق سوخت جلوگیری می‌کند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که طبق برآوردهایی که صورت گرفته، احیا کارت سوخت تا میزان ۸۰ تا ۸۵ درصد از قاچاق سوخت جلوگیری می‌کند.

رسول خضری با اشاره به برنامه دولت برای احیا کارت سوخت از 20 مرداد امسال، گفت: تصمیم دولت برای احیا کارت سوخت، به جا و پسندیده است که این کار تاثیر به‌سزایی در جلوگیری از قاچاق سوخت و کنترل مصرف می‌شود.

وی همچنین ضمن درخواست از دولت برای جدیت در اجرای طرح احیا کارت سوخت، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نیز شاهد اجرای طرح الزامی شدن کارت سوخت از سوی دولت‌های قبلی نیز بودیم، اما با وجود هزینه‌های سنگینی که این طرح در پی داشت، اما به درستی اجرا نشد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با بیان اینکه احیا کارت سوخت تاثیر مستقیمی و قابل ملاحظه‌ای در جلوگیری از قاچاق سوخت، به‌خصوص در شهرهای مرزی نظیر پیرانشهر می‌شود، تصریح کرد: طبق برآوردهایی که صورت گرفته، احیا کارت سوخت تا میزان 80 تا 85 درصد از قاچاق سوخت جلوگیری می‌کند.

خضری ادامه داد: همه دستگاه‌ها، از جمله نیروی انتظامی و نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز باید دولت را برای اجرای طرح احیا کارت سوخت همراهی کنند، زیرا بدون کمک همه دستگاه‌ها نمی‌توان به اجرای موفق آن امیدوار بود.

وی با تاکید بر اینکه مهار مصرف بنزین و انواع سوخت نیز یکی دیگر از اهداف احیا کارت سوخت است، گفت: در همه جای دنیا مصرف حامل‌های انرژی را کنترل می‌کنند که روش مصرف سوخت نیز در کشور ما هم باید اصلاح شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از اقدام دولت برای احیا کارت سوخت حمایت می‌کنیم و معتقدم که این اقدام اولین قدم برای اصلاح روش مصرف سوخت در کشور است که باید تداوم یابد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن