انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت؛ پلی میان مصرف‌کننده و تولیدکننده

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: اگر پلی میان مصرف‌کننده و تولیدکننده در خصوص تهیه تجهیزات و کالاها وجود دارد، مسلما به خاطر وجود انجمن‌هایی مانند انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) است که حضورشان الزامی و ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، در نشست مشترک مدیران ارشد گاز و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت (استصنا) اظهار داشت: ما در بخش گازرسانی و انتقال، تا بیش از ۸۰ درصد از کالاهای تولید داخل استفاده می‌کنیم ولی در بخش پالایش و پالایشگاه‌ها، بسیاری از موارد جای کار دارد که انجمن‌های باسابقه و متعهدی مانند شما، می‌توانند روی آن کار کنند.

وی بحث استاندارد کالاها در شرکت ملی گاز ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در کنار مبحث استاندارد که بویژه در صنعت گاز، بسیار پیچیده و مهم است، بحث خود کالاها نیز بسیار اهمیت دارد و باید که در کارگروه مشترک استاندارد و کالا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه تصریح کرد: برای ایجاد یک فضای مناسب میان تولیدکننده و مصرف‌کننده، باید هر دو طرف تلاش کرده و از مقررات دست و پاگیر بپرهیزیم.

تربتی در پایان اظهار داشت: مثلا در بخش استاندارد، باید روی اولویت‌های چالشی که مورد بحث تامین هست، کار کنیم؛ چراکه اولویت نخست ما، بهینه‌سازی استانداردهای موجود می‌باشد. 

در ادامه جلسه، اعضای هیات‌مدیره «استصنا» با طرح چالش‌های تولیدکنندگان و ارایه اهم محورهای پیشنهادی همکاری راهبردی این انجمن با شرکت ملی گاز ایران و در نهایت، وزارت نفت، خواستار همکاری بیشتر و رفع موانع و چالش‌های موجود برای تداوم بهتر کار، شدند. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن