رشد 6.2 درصدی مصرف برق در استان البرز

مدیر امور انتقال نیروی البرز با اشاره به کاهش حوادث و به تبع آن کاهش خاموشی‌ها با وجود افزایش تعداد مشترکان و توسعه شبکه گفت: مصرف برق امسال استان البرز با 6.2 رشد نسبت به سال 1397به ثبت رسید.

محراب رضازاده افزود: بهره‌برداری از 11 پست انتقال و 42 پست فوق‌توزیع با ظرفیت منصوبه 5685 مگاولت آمپر در تمامی سطوح ولتاژی، کاهش حوادث و به تبع آن کاهش میزان خاموشی‌ها را به‌رغم افزایش تعداد مشترکان و توسعه شبکه استان طی سال‌های اخیر به‌همراه داشته است.

وی اضافه کرد: به منظور تامین برق پایدار و عبور مطمئن از پیک بار امسال، اقدامات بسیاری از جمله سرویس اساسی تعداد زیادی از ترانسفورماتورها و بریکرها، ترموگرافی تجهیزات پست‌ها و خطوط، شاخه زنی گسترده درختان واقع در حریم خطوط، به‌روز رسانی و اصلاح تنظیم رله‌های حذف بار، تعویض بیش از 5000 عدد مقره معیوب در خطوط انتقال و فوق توزیع، انجام بیش از 1500 برنامه تعمیر و سرویس پیشگیرانه در سطح شبکه توسط امور انتقال نیروی البرز انجام شده است.

وی در ادامه، تعویض تعداد زیادی از تجهیزات در پست‌های انتقال شهید رجایی و منتظرقائم و همچنین تعویض کامل برق‌گیرهای سیلیکونی با نوع اکسید روی در سطح شبکه امور انتقال نیروی البرز را در نوع خود بی‌نظیر عنوان کرد.

گفتنی است، امور انتقال نیروی البرز با دارا بودن دو اداره انتقال نیروی شمال و جنوب البرز و بیشترین خطوط تبادلی در سطح امور انتقال، نسبت به کل خطوط هوایی استان تهران از بیشترین طول خطوط هوایی در بخش 63 کیلوولت برخوردار است. 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن