ترامپ در پی لغو قانون نفتی اوباما

شکستن کف اقیانوس‌ها و دریاها به خاطر برداشت گاز و نفت، موجب آلودگی آب و خطرهای محیط زیستی فراوانی است. باراک اوباما در سال 2015 قوانین جدیدی برای محدودیت شکست کف اقیانوس‌ها و دریاها گذاشت.

 به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، اداره مدیریت زمین دولت جدید می‌گوید در پی این است که این قوانین را کنار گذارد، زیرا «هزینه‌های غیرقابل قبول» برای شرکت‌های نفت و گاز دارد.

دولت ترامپ پیشنهاد کرده است که قانون دولت اوباما  لغو شود. هدف قانون اوباما، تامین امنیت  منابع آب است که با برداشت نفت و گاز آلوده نشود.

اداره مدیریت زمین BLM))، که بخشی از وزارت امور داخلی است، روز سه شنبه اعلام کرد که در حال تغییر مقررات 2015 است و گفت گزارش‌های زیادی باید با وجود این قانون داده شوند!

قانون اوباما شرکت‌ها را مستلزم می‌کرد تا عملیات انهدام و شکست زمین های عمومی به درستی انجام شود و آلاینده ها به منابع آب نشست نکنند. شرکت ها نیز موظف به انتشار اطلاعات و تحقیقات درباره مواد شیمیایی مایعات مورد استفاده در عملیات سنگ شکنی می کرد. شکست کف اقیانوس‌ها یک نوع فرایند حفاری است که برای آزاد سازی ذخایر نفت و گاز  استفاده می شود.

انحلال این قانون یکی از اهداف ترامپ در دستورالعمل اجرایی ای بود که در ماه های اخیر امضا کرد.

دولت ترامپ به شدت سعی دارد ضوابط محافظت محیط زیستی مختلف مانند محدودیت‌های برداشت متان، جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای  و دفع زباله‌ها از عملیات استخراج در  معادن را از میان برداشته شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن