آمریکا: پروازهای ماهان‌ایر به ایتالیا متوقف شود

وزیر خارجه آمریکا از ایتالیا خواسته است مانع از ورود پروازهای ماهان‌ایر به این کشور شود. ایتالیا می گوید تصمیمی را در چند روز آینده اعلام خواهد کرد.

مایک پومپئو که برای نخستین بار رسما جهت دیدار با مقام‌های ایتالیایی به این کشور سفر کرده گفته است آمریکا به خوبی روشن کرده است که شرکت هواپیمایی ماهان در حمایت از فعالیت‌های سپاه پاسداران ایران نقش دارد.

پومپئو گفته امیدوار است دولت ایتالیا به اطلاعات و واقعیاتی که ایالات متحده در این مورد تهیه و منتشر کرده توجه کند و تصمیم درستی بگیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا مستقیما درباره احتمال مجازات ایتالیا در صورت همکاری نکردن با این تحریم‌ها صحبت نکرده اما در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا با توجه به تداوم عملیات پرواز هواپیماهای ماهان به شهرهای ایتالیا آیا این کشور در خطر تحریم قرار دارد گفت «من گمان نمی‌کنم هیچ کدام از رهبران ایتالیا خواهان حمایت از آسیب و وحشتی باشند که ایران به جهان وارد کرده است.»

او اضافه کرد «ما می‌توانیم نشان بدهیم که ماهان‌ایرلاین بخشی از این آسیب است.»

وزیر خارجه آمریکا ابراز اطمینان کرده که رهبران ایتالیا تصمیم درست را خواهند گرفت.

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا، در این کنفرانس خبری گفت: تا جایی که به مساله ماهان ایر مربوط می شود، تصور من این است که مقام های مسئول خطوط هوایی در چند روز آینده تصمیم هایی را اعلام خواهند کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن