قیمت نفت یک درصد کاهش یافت

با بالا رفتن تولید نفت اوپک و افزایش تعجب‌آور ذخایر نفت ایالات متحده، قیمت نفت یک درصد کاهش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» دقایقی پیش رویترز گزارش داد که قیمت نفت روز چهارشنبه یک درصد افت داشت و دلیل آن را افزایش ذخایر سوخت ایالات متحده دانست که باعث شده است قیمت نفت خام به زیر 50 درصد سقوط کند در حالی که عرضه رو به گسترش نفت خام اوپک نیز مزید بر علت شده است.

شاخص وست تگزاس اینترمدیت WTI که 48.69 دلار در هر بشکه بود 47 سنت معادل یک درصد کاهش یافت.

نفت برنت، شاخص بین‌المللی نفت، هم 47 سنت کاهش یافت که تقریبا برابر با یک درصد است و به 51.31 دلار در هر بشکه رسید.

انجمن نفت آمریکا API گفته است که ذخایر نفت خام ایالات متحده 1.8 میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به 28 جولای افزایش یافته و به 488.8 میلیون بشکه رسیده و امیدها در خصوص این که کاهش اخیر ذخایر نفت آمریکا باعث خواهد شد بازار نفت ایالات متحده محکم‌تر شود را از بین برد.

به گزارش رویترز، در خارج از ایالات متحده هم با افزایش تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، به 33 میلیون بشکه در روز، بالاترین میزان در سال 2017، قیمت برنت کاهش یافت.

این افزایش تولید نفت اوپک سوای تعهدتی بود که این سازمان به همراه روسیه برای کاهش 1.8 میلیون بشکه در روز تا مارس 2018 داده بودند.

اکونومیست اینتلیجنت می‌گوید که علی‌رغم این کاهش تولید اوپک، «بازار جهانی نفت به اشباع رسیده است» و هشدار داده است که «هیچ ضمانتی وجود ندارد که کاهش بیشتر تولید بتواند به تعادل مجدد بازار اشباع نفت کمک کند».

گروه کارشناسان انرژی داگلاس وست‌وود حساب کرده‌اند که امسال بازار نفت تا حدود بسیار کمی به کمتر از حالت اشباع خود می‌رسد اما این اشباع در سال 2018 باز خواهد گشت و تا سال 2021 ادامه خواهد داشت.

استیون رابرتسون، رییس بخش تحقیقات شرکت خدمات جهانی میادین نفتی می‌گوید «اشباع بازار حتما در سال 2018 باز خواهد گشت. دلیل آن هم بهره‌برداری از میادینی خواهد بود که تا کنون بی‌استفاده مانده‌اند. از طرفی سرمایه‌گذاری و فعالیت بر روی نفت نامتعارف، شیل، ایالات متحده هم بیشتر خواهد شد».

آن‌طور که گلدمن‌ساچ هم اعلام کرده است بیشتر شرکت‌ها در حال «سازگاری با نفت بشکه‌ای 50 دلار هستند».

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن