هیچ‌گونه نشت نفت در خلیج‌فارس و جزیره خارگ باقی نمانده است

روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران پیرو انتشار خبر آلودگی نفتی در سواحل خلیج‌فارس با اعلام اینکه هم‌اکنون هیچ‌گونه نشت نفت در خلیج‌فارس و به ویژه اطراف جزیره خارگ جریان ندارد توضیحاتی ارائه نمود.

 به گزارش «انرژی امروز» از شرکت نفت فلات قاره، ‎در پاسخ به خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آلودگی نفتی در سواحل خلیج‌فارس، روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد در حال حاضر هیچ‌گونه نشت نفتی در دریا و به‌ویژه جزیره خارگ وجود ندارد.

‎در گزارش روابط عمومی این شرکت آمده است: در روز ۲۲ شهریورماه خط لوله ۲۴ اینچ میدان ابوذر به جزیره خارگ در فاصله ۲.۵ مایلی سواحل خارگ دچار نشتی شد که بلافاصله جستجو برای یافتن محل نشتی توسط نیروهای HSE شرکت نفت فلات قاره ایران انجام و پس از شناسایی محل دقیق آن اقدامات فوری برای رفع آن آغاز و پس از کنترل نشتی، با حضور کشتی‌های حاوی مایع OSE، مراحل امحا لکه‌های نفتی با پاشش مایع مورد نظر انجام شد.

‎پس از چند روز مقداری از لکه‌های نفتی به سواحل جزیره خارگ می‌رسد که این لکه‌ها توسط خودروهای آتش‌نشانی موجود در جزیره جمع‌آوری شده و هم‌اکنون اثری از این لکه‌ها وجود ندارد.

‎در ادامه توضیحات آمده است: شرکت نفت فلات قاره ایران از دیرباز؛ متعهد به رعایت الزامات ایمنی و زیست محیطی بوده و این موضوع را همواره به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار داده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن