اتمام عملیات دمونتاژ واحد شماره 3 نیروگاه اول سد شهید عباسپور

مدیر پروژه بهینه سازی نیروگاه اول سد شهید عباسپور در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان، از اتمام عملیات دمونتاژ واحد شماره 3 به دست متخصصان داخلی خبر داد.

علی رحیمی با اعلام این خبر گفت:  عملیات دمونتاژ قطعات این واحد  شامل کلیه تجهیزات و قطعات مکانیکی، الکتریکی و ابزاردقیق پس از یک ماه و نیم تلاش شبانه روزی پایان یافت.

وی افزود: دمونتاژ چرخ توربین به همراه شفت مربوطه به وزن تقریبی 125 تن، آخرین فرآیند در دمونتاژ واحد شماره 3  این نیروگاه بود که توسط متخصصان شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برق آبی خوزستان طبق برنامه زمان بندی مصوب پروژه با موفقیت به اتمام رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، رحیمی اصل با بیان این مطلب اظهار داشت:  تعمیرات اساسی این واحد نیروگاهی در سال 77  صورت پذیرفته که پس از 21 سال بهره برداری از این واحد مجددا تمامی قطعات دمونتاژ و از محل خود خارج و برای کارهای تعمیراتی و اصلاحی و یا بهینه سازی در طبقه اصلی نیروگاه و بر روی ساپورت های مخصوص خود در سالن نیروگاه استقرار یافت.

وی با اشاره به حجم بالای کار و تسریع در عملیات بهینه سازی جهت کاهش زمان و تحویل به موقع واحد فوق تصریح کرد: تمامی طراحی ها و ساخت قطعات معیوب از قبل پیش بینی و انجام شده و بعضی از قطعات که نیاز به تعمیر داشته اند در حال تعمیر بوده و با توجه به تجربه بهینه سازی واحد شماره 4 این نیروگاه به شرکت های تخصصی داخلی ارسال شده اند که این روند عملیات فوق را کوتاهتر و روان تر خواهد کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن