آب شرب شهر سنندج سالم است

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای کشور، بر سلامت آب شرب شهر سنندج تاکید کرد و گفت: در هرجایی که از آب سد استفاده می‌شود، امکان تغییر طعم و بوی آب وجود دارد و این موضوع که برای بهداشت آب هیچگونه مشکلی ایجاد نمی‌کند، تنها مختص شهر سنندج نیست.

سید کوشیار اعظم واقفی در حاشیه بازدید از مجتمع تصفیه‌خانه آب شهر سنندج و فرآیند تصفیه آب در این شهر، سلامت آب شرب سنندج را مورد تایید قرار داد و افزود: موضوع تغییر بوی آب به این دلیل است که در زمان ورود مواد مغذی به دریاچه سد، ایجاد جلبک کرده که می‌تواند مشکلاتی را به لحاظ طعم و بو ایجاد کند.

وی ادامه داد: این جلبک‌ها در سیستم تصفیه، از آب گرفته شده، اما برخی از این جلبک‌ها موادی ترشح می‌کنند که بویی شبیه به بوی خاک می‌دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای کشور، برنامه‌ریزی برای پیشگیری از ورود مواد مغذی کمتر به دریاچه سد را یک نیاز ضروری دانست و تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید بر همین مبنا باشد.

واقفی با اشاره به اینکه مواد جلبکی به لحاظ سلامت مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند، گفت: با این‌حال پذیرش طعم و بوی آن برای مصرف کننده ساده نیست.

وی افزود: در مجتمع تصفیه‌خانه آب سنندج تدابیری برای مقابله بیشتر با چنین شرایطی اندیشیده شده که از آن جمله می‌توان سیستم اوزون زنی و مواد منعقدکننده قوی و در نهایت سیستم تصفیه پیشرفته‌تر را نام برد که تا حد زیادی موفق بوده است.

در ادامه، طی جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای کشور، مدیرعامل آبفای کردستان، نماینده مرکز بهداشت و شرکت آب منطقه‌ای استان مقرر شد برنامه‌های منظم و دوره‌ای به‌صورت جامع برای حفاظت از سد وحدت( قشلاق) شهر سنندج بر اساس اولویت‌ها تدوین و جهت اجرا به سازمان‌های مرتبط ابلاغ شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن