سازمان محیط‌ زیست کشور در ۶۰ درصد پست‌ها کمبود نیرو دارد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور گفت: این سازمان در ۶۰ درصد از پست‌های مصوب نیرو کم دارد.

کیومرث کلانتری اظهار داشت: در کشور ۶۰۷ پاسگاه محیط‌بانی وجود دارد و سازمان محیط زیست تنها در ۴۰درصد پست‌های مصوب نیرو دارد و با کمبود نیروی محیط‌بان مواجه است.

وی بیان کرد: منطقه‌های چهارگانه تحت مدیریت این سازمان به وسیله سه هزار و ۲۰۰ محیط‌بان حفاظت می‌شود که نشاندهنده کمبود محیط‌بان است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: ۲۹۷ منطقه چهارگانه شامل ۳۱ پارک‌ملی، ۳۸ اثر طبیعی و ملی، ۴۶ منطقه پناهگاه حیات وحش و بقیه مربوط به منطقه حفاظت شده است.

وی تصریح کرد: وسعت اراضی تحت مدیریت سازمان محیط زیست کشور در حدود ۱۸ میلیون هکتار است که ۱۱ درصد وسعت کشور را شامل می‌شود، این در حالی است که طبق استاندارد تعریف شده، ۱۷ درصد مساحت کشور را باید اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل دهد.

کلانتری بیان کرد: هشت میلیون هکتار از وسعت کشور را منطقه شکارممنوع و تیراندازی‌ممنوع تشکیل می‌دهد که در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تحت مدیریت سازمان محیط زیست قرار گرفتن این بخش‌ها، کشور به استاندارد تعریف شده نزدیک می‌شود.

وی یادآور شد: گام بعد از رسیدن به استاندارد جهانی از نظر وسعت اراضی تحت حفاظت محیط زیست، ارتقای کیفی حفاظت محیط زیست است که باید با جدیت پیگیری شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن