موگرینی: حفظ برجام همواره سخت‌تر می‌شود

ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای فردو نگرانی اتحادیه اروپا را برانگیخته است. موگرینی می‌گوید که حفظ برجام همواره سخت‌تر می‌شود. وزیر خارجه آمریکا نیز در این راستا موضع‌گیری کرد.

شامگاه دوشنبه، ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی دربروکسل نگرانی اتحادیه از غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات فردو را اعلام کرد.

موگرینی که پس از نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا سخن می‌گفت، تاکید کرد که اتحادیه هنوز در باره تحریم ایران تصمیمی نگرفته‌است اما حفظ برجام همواره سخت‌تر می‌شود.

او در ادامه افزود که اتحادیه اروپا به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعتماد دارد و واکنش در مقابل گام‌های ایران برای کاهش تعهدهای خود به برجام را منوط به نتایج تحقیقات آژانس و گزارش این نهاد می‌کند.

بیانیه مشترک سه کشور اروپایی

وزرای خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا در رابطه با گام چهارم ایران در مورد کاهش تعهدات خود در قالب برجام، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه سه کشور اروپایی گوشزد کرده‌اند که اقدام‌های اخیر ایران به خدشه دار شدن تلاش‌های این قدرت‌های اروپایی برای تنش‌زدایی از منطقه انجامیده است.

به گزارش رویترز، در این بیانیه قدرت‌های اروپایی نسبت به از سرگیری غنی سازی توسط ایران در تاسیسات فردو اظهار نگرانی شدید کرده‌اند، اما از صدور تحریم خودداری کرده‌اند.

در این بیانیه‌ هم‌چنین آمده است که این سه کشورآمادگی خود را برای به‌کارگیری همه مکانیزم‌های موجود در برجام، از جمله اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز پیش از نشست بروکسل اظهار داشت که ایران باید به تعهدات خود در برجام پایبند بماند در غیر این صورت اروپائیان نیز از سازوکارهایی که در برجام تعیین شده، از جمله بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، استفاده خواهند کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن