منوچین: اگر ایران شروط ما را بپذیرد تحریم‌ها را برمی‌داریم

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در دوحه قطر اعلام کرده است که اگر ایران شروط آمریکا را بپذیرد این کشور حاضر است تحریم‌های اعلام شده را بردارد. او درباره جزئیات شروط آمریکا توضیحات بیشتری نداده است.

 استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه ۲۳ آذر (۱۴ دسامبر) در حاشیه نشست مجمع بین‌المللی فوروم دوحه اعلام کرد که فشارهای حداکثری آمریکا بر ایران جواب داده است. او همچنین گفته است که اگر تهران شروط آمریکا را بپذیرد تحریم‌های وضع شده علیه این کشور برداشته می‌شوند. منوچین ولی درباره جزئیات شروط آمریکا و همچنین چگونگی برداشته شدن تحریمات توضیحات بیشتری نداده است.

 منوچین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حملات ایران به تاسیسات آرامکو اشاره کرد و گفت که این حملات تحریک‌آمیز فقط متوجه عربستان سعودی نبوده بلکه اقتصاد جهانی و صنایع نفت را مورد هدف قرارداده است.

حمله به تاسیسات نفتی آرامکو ۲۳ شهریور روی داد. حوثی‌های یمن بلافاصله مسئولیت این حملات را برعهده گرفتند اما آمریکا و عربستان ایران را مسئول این حملات دانستند. مقامات ایرانی دخالت در این حملات را تا بحال نپذیرفته‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم اعلام کرده است که نمی‌تواند ایرانی بودن پهپادها و موشک‌های مورد استفاده در حمله به آرامکو را تایید کند. گوترش این موضوع را به شورای امنیت اعلام کرده است. شورای امنیت سازمان ملل هفته آینده گزارش گوترش را به بحث و بررسی خواهد گذاشت.

تحریم ایران یکی از موضوعات اصلی نشست دوحه قطر بود. ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی هم در صحبت‌های خود به موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت که با تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران مخالفت می‌کند و آن را نقض کننده منشور سازمان ملل می‌داند. او تاکید کرد که مالزی از این تحریم‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

نخست وزیر مالزی در ادامه صحبت‌های خود افزود مالزی و دیگر کشورها به خاطر این تحریم‌ها یک بازار بزرگی را از دست داده‌اند.

در نشست قطر درباره مسائل و چالش‌های مهم  دنیای امروز تبادل نظر می‌کنند. در این نشست مقامات عالیرتبه بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شرکت می‌کنند.

از ایران محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه قطر شرکت می‌کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن