مشارکت ایتالیایی ها برای ساخت واحد اتو اکسیلات

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون از امضای قرارداد با شرکت های ایتالیایی برای ساخت یک واحد جدید «اتو اکسیلات» خبر داد و گفت: به زودی ساخت NGL ۱۵۰۰ آغاز می شود.

به گزارش انرژی امروز، رحیم شریف موسوی با اشاره به امضای قرارداد ساخت واحد جدید تولید «اتو اکسیلات» در پتروشیمی مارون با شرکت تکنی مونت و بالسترای ایتالیا، گفت: هدف از طراحی و ساخت این واحد جدید تولید سالانه حدود ۶۱ هزار تن اتو اکسیلات است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون با اعلام اینکه خوراک واحد اتو اکسیلات از سوی واحد اتیلن اکساید تامین می شود که اخیرا قرارداد تامین دانش فنی و مهندسی اجرای این طرح پتروشیمی هم با شرکت شل انگلیس امضا شده است، تصریح کرد: علاوه بر این واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون هم تا پایان تابستان امسال با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن محصول در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به نسب یک کمپرسور جدید در در مسیر واحدهای ان.جی.ال ۷۰۰ و ۸۰۰ و افزایش هشت درصدی خوراک مورد نیاز پتروشیمی مارون، افزود: نسب دومین کمپرسور هم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یک برنامه میان مدت هم برای افزایش ظرفیت خوراک پتروشیمی مارون در اولویت اجرا قرار گرفته است، تاکید کرد: با اخذ مجوز از هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران عملیات ساخت واحد ان.جی.ال ۱۵۰۰ به پتروشیمی مارون واگذار شده که با طاخت و بهره برداری از این واحد در مجموع خوراک ورودی به پتروشیمی حدود ۱۷ درصد افزایش می یابد.

شریف موسوی همچنین از آغاز مذاکرات با شرکت ملی نفت ایران برای ساخت دو واحد ان.جی.ال ۱۸۰۰ و ۲۴۰۰ خبر داد تاکید کرد: احداث واحدهای ان.جی.ال علاوه بر تامین خوراک صنایع پتروشیمی از نظر زیست محیطی و اقتصادی هم دارای مزیت های متعددی برای صنعت نفت و پتروشیمی کشور است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون اخیرا از امضای ۲ قرارداد جدید با شرکت شل انگلیس برای احداث یک واحد اتیلن اکساید و به روزرسانی واحد موجود اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون خبر داده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن