واگذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان اموال دولتی تا پایان اسفند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: طی ۶ ماه نخست سال‌جاری رقمی در حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان طرح مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کردیم.

نعمت‌الله ترکی اظهار داشت: درآمد مالیاتی استان تهران در هشت ماه سال‌جاری به تناسب سال گذشته رشد خوبی داشته است و بالای ۸۶ درصد درآمدهای مالیاتی تهران محقق شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: برای سال آینده ۸۰ هزار میلیارد تومان سهم مالیات استان تهران است که ۴۹ درصد درآمدهای لایحه بودجه ۹۹ را در بخش منابع عمومی بودجه تشکیل می‌دهد و رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال‌جاری دارد.

ترکی با اشاره به واگذاری دارایی‌های دولت گفت: در بخش واگذاری دارایی‌های دولت نسبت به سال گذشته رشد خوبی را شاهد بودیم؛ برآورد ۶ ماهه از طرح‌های مشارکتی که به بخش خصوصی واگذار کردیم در سطح استان تهران ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.وی ادامه داد: با توجه به رویکردی که در حوزه منابع مالی و تامین آن وجود دارد تا پایان سال ۱۱۰۰ میلیارد تومانی که در حوزه واگذاری‌ها پیش‌بینی شده است، محقق خواهد شد.

ترکی گفت: در این بخش برای سال آینده به نسبت امسال رشد ۱۸ درصدی پیش‌بینی شده است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران همچنین با بیان اینکه سرانه جمعیتی شهر تهران نسبت به گذشته کاهش داشته است، گفت: نرخ رشد جمعیت شهر تهران به ۱.۷۰ تا ۱.۷۵ درصد کاهش یافت و سالی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر مهاجرت معکوس از شهر تهران به شهرهای حومه ثبت می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن