پروژه تامین برق اضطراری تصفیه‌خانه آب بندرعباس بهره‌برداری شد

پروژه تامین برق اضطراری تصفیه‌خانه آب شهر بندرعباس، با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بهره‌برداری شد.

حمید رضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم گفت: استان هرمزگان پروژه‌های زیادی انجام شده یا در دست اجراست که مهمترین آنها فاز دوم آب شیرین‌کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس است.

وی با اشاره به تاسیسات آب شیرین‌کن بندرعباس افزود: علاوه بر تکمیل فاز اول و دوم پروژه مذکور به ظرفیت 40 هزار مترمکعب و تامین آب شهر بندرعباس، طرح انتقال آب از آب شیرین‌کن به مخازن آب داماهی به طور 33 کیلومتر از جمله اقداماتی است که از سوی آبفای هرمزگان در حال انجام است.

به گفته وی، با تنوع بخشیدن به منابع تامین آب شرب در هرمزگان و شهر بندرعباس از طریق سدها، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و دغدغه کمبود آب به ویژه در سال های خشک سالی کاهش می یابد که اطمینان پذیری بیشتری از بابت تامین آب با کیفیت و پایداری را شاهد خواهیم بود.

جانباز در ادامه با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا در استان هرمزگان گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس، انتقال آب سرنی به شهر بندرعباس، پروژه‌های آبی شهرستان بشاگرد و همچنین جزایر استان اشاره کرد که در آینده نزدیک موضوع آب هرمزگان و بویژه مرکز استان به پایداری لازم خواهد رسید و مردم این استان مزد صبوری و نجابت شان را خواهند گرفت.

پروژه های قابل توجه دولت در حوزه آبرسانی

در ادامه، فریدون همتی استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب استان، اظهار داشت: در کنار مجموعه اقدامات ضروری در استان آن هم در شرایط سخت بودجه کشور، کارهای بزرگی برای پایداری منابع آبی انجام شده است.

وی افزود: استفاده از منابع جایگزین و تنوع منابع نظیر احداث آب شیرین‌کن‌ها با هدف تامین آب پایدار، توسعه چاه‌های شمیل و نیان، احداث سد جدید سرنی، تامین آب 55 روستا از سازه آبخیزداری سهران(بشاگرد) و اجرای طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد که در حال اتمام است، از جمله مهمترین اقدامات ضروری در حوزه آب استان است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: بیش از 4 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه آبرسانی شهرستان بشاگرد هزینه شده که این نشان از توجه دولت به این منطقه است.

مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز با اشاره به پروژه تامین برق اضطراری تصفیه خانه بندرعباس گفت: این پروژه با هدف تامین برق اضطراری فاز اول و دوم تصفیه خانه آب بندرعباس  و جلوگیری از هدر رفت آب در مواقع قطعی برق اجرا شده است.

امین قصمی افزود: این پروژه شامل دو دیزل ژنراتور در مجموع با ظرفیت 2.2 مگاوات است و با اعتباری برابر 60 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی همچنین به اهمیت انتقال و توزیع مناسب و منطبق با استاندارد آب تولیدی از طریق منابع سطحی، زیرسطحی و آب شیرین‌کن به شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: آبفای هرمزگان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است؛ به طوری که به‌رغم مشکلات مالی، توانست با بهترین زمان بندی، کار بازسازی تاسیسات آب شهر بندرعباس را انجام دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو؛ در پایان این مراسم همچنین، در طرح کاشت هزار اصله نهال در تصفیه خانه آب بندرعباس، چند اصله نهال توسط استاندار و مدیرعامل آبفای کشور کاشته شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن