ارائه روش‌ ها و الگوریتم‌ های جدید حفاظت در سیستم‌ های برق

دکتر عسکری ابیانه رئیس چهاردهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌ های قدرت امروز در نشست خبری چهاردهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت که امروز در دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، به مهمترین هدف برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: دانشگاه امیر کبیر با همکاری قطب قدرت، انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و همچنین شرکت توانیر و مدیریت شبکه برق ایران این کنفرانس را با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری در زمینه حفاظت و اتوماسیون شبکه‌های قدرت در روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه برگزار می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکید کنفرانس فوق در بخش‌های کارگاه‌ها و جنبه‌های آموزش‌های کاربردی و به‌روز در بخش مقالات و سخنرانی‌ها نیز در جنبه‌های کاربردی، راهبردی و توسعه‌ای تاکید می‌شود که از سودمندی خاص برای صنعت برق کشور برخوردار است.

رئیس چهاردهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت به مهمترین محورهای این کنفرانس اشاره و اظهار کرد: حفاظت شبکه‌های هوشمند الکترونیکی، کاربرد مفاهیم اینترنت اشیا در حفاظت سیستم‌های قدرت، بومی‌سازی سیستم‌های حفاظتی، مکان‌یابی خطا در شبکه‌های انتقال و توزیع، ارائه روش‌ها و الگوریتم‌های جدید حفاظت در سیستم‌های برق و طرح‌های حفاظت از سلامت شبکه برق از مهمترین محورهای این کنفرانس هستند.

به گفته وی، سیستم‌های حفاظتی ویژه کاربرد سیستم‌های نوین مخابراتی در حفاظت شبکه‌های قدرت، سیستم زمین و سیستم حفاظتی، حفاظت اضافه، ولتاژ در شبکه‌های قدرت و طراحی محدودکننده‌های جریان خطا از دیگر محورهای چهاردهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت است.

دکتر عسکری ابیانه در خصوص محورهای حوزه اتوماسیون در سیستم‌های قدرت، گفت: اتوماسیون شبکه‌های هوشمند، اتوماسیون در سیستم‌های حفاظت و کنترل، سیستم‌های اتوماسیون برق در صنعت، اتوماسیون در نیروگاه‌ها، شبکه‌های انتقال و توزیع قابلیت اطمینان و امنیت در سیستم‌های اتوماسیون و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اتوماسیون از مهمترین محورها است.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان شرکت در چهاردهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت تا ۲۵ آذر ماه می‌توانستند مقالات خود را به این کنفرانس ارسال کنند و نتایج آن نیز دوم دی ماه اعلام شد و تاکنون بیش از ۱۵۰ مقاله در این کنفرانس ارسال شده که ۴۶ مقاله برگزیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۳۰ مقاله از ۴۶ مقاله برگزیده در کنفرانس به صورت حضوری و ۱۶ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهد شد. خوشبختانه استقبال خوبی از کنفرانس صورت گرفته، به طوری که سال گذشته ما حدود ۸۰ مقاله دریافت کردیم.

در ادامه دکتر حسینیان، دبیر چهاردهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را یکی از مهمترین اهداف این کنفرانس عنوان کرد و گفت: در این کنفرانس ۳۰ شرکت خصوصی و دولتی که بیشتر آنها دانش‌بنیان هستند، شرکت می‌کنند و ۴۵۰ ثبت‌نام کننده نیز برای حضور در این کنفرانس داشتیم، ضمن این که بین‌المللی بودن آن از مهمترین ویژگی کنفرانس امسال است.

وی تاکید کرد: در چهاردهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم‌های قدرت تعداد ۲۲ شرکت دولتی و خصوصی مایل به ارائه دستاوردهای خود شدند. ضمن این که در این کنفرانس دو پروفسور یکی از دانشگاه چین و یکی از دانشگاه سوئیس که هر دو از اساتید برتر دنیا هستند، سخنرانی خواهند کرد.

حسینیان تاکید کرد: در این کنفرانس با حضور صاحبنظران و متخصصان موارد چالشی در صنعت برق در خصوص اتوماسیون و حفاظت مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، بدیهی است این نقطه نظرات می‌تواند به انتقال تجربیات گرانبها منجر شود، ضمن این که در این کنفرانس نمایشگاهی با امکان قرارگیری بیش از ۴۵ شرکت و سازمان داخلی در دو هزار متر مربع فضای نمایشگاهی به منظور معرفی و گسترش فعالیت‌های خود در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن