ارتقای دانش فنی در شرکت تعمیرات نیروگاهی

مدیرعامل شرکت‌برق حرارتی در جریان بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی گفت: ارتقای تکنولوژی، بهره وری و چابکی باید در دستور کار این شرکت قرار گیرد.

محسن طرزطلب در جریان‌بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ضمن بیان این مطلب افزود ارتباط با شرکتهای خارجی همطراز و صاحب تکنولوژی باید توسعه یابد تا از این طریق ضمن ارتقای سطح فنی در زمینه آموزش، تامین قطعات و خرید تجهیزات  عقب نمانیم.

مدیرعامل شرکت‌ برق حرارتی با تاکید بر رضایتمندی مشتری در پروژه های نیروگاهی گفت: مشتری باید از لحاظ قیمت، کیفیت و زمان دریافت خدمات آرامش و رضایت داشته باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است بازار را از دست بدهید.

طرزطلب با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در زمینه خرید تجهیزات جدید وجود ندارد؛ گفت: در صورت وجود مطالبات از شرکتهای زیرمجموعه، ارز مورد نیاز تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد هیچ محدودیتی در زمینه افزایش سرمایه در شرکت تعمیرات نیروگاهی وجود ندارد و ضروری است تا این شرکت به سمت خصوصی سازی کامل و واقعی پیش برود..

طرزطلب با اشاره به روند خصوصی سازی در کشور و مشکلات آن گفت شرکت برق حرارتی به عنوان سهامدارعمده شرکت تعمیرات نیروگاهی آمادگی دارد تا راهکارهای ارایه شده از سوی آن شرکت را در زمینه های مالی و فنی به تصویب مجمع رسانده و اجرایی کند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی همچنین خواستار تقویت حوزه فعالیت های شرکت تعمیرات نیروگاهی در بخش بین الملل شد.

ورود به عرصه بنگاهداری و ساخت داخل

عبدالرسول پیشاهنگ، معاون راهبری شرکت برق حرارتی در جریان این بازدید خواستارحضور فعالتر شرکت تعمیرات نیروگاهی در عرصه بنگاه داری و ورود به بازار خدمات مهندسی شد.

وی اظهار داشت این شرکت با توجه به امکانات موجود می تواند در زمینه نصب، راه اندازی نیروگاه ها و در حوزه انتقال در زمینه ساخت ترانسفورماتور وارد فعالیت شود.

وی با تاکید بر تجدیدنظر در ساختار سارمانی این شرکت خاطرنشان کرد:انتظار می رود شرکت تعمیرات نیروگاهی تمامی تعمیرات واحدهای نیروگاهی کشور را برعهده بگیرد و از این طریق درآمد و سود بالاتری نسبت به زمان فعلی کسب کند.

پیشاهنگ افزود: تاکید شرکت برق حرارتی بر حمایت از ساخت داخل است و شرکت تعمیرات نیروگاهی می تواند با استفاده از این فرصت از حالت خدماتی خارج شده و تبدیل به یک شرکت تولیدی شود.

معاون راهبری شرکت برق حرارتی تصریح کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی می تواند با انجام به موقع وصحیح تعمیرات قطعات نیروگاهی نقش مهمی در عبور موفقیت آمیز نیروگاه های حرارتی در دوره اوج مصرف برق ایفا کند.

شرکت تعمیرات نیروگاهی روند تعمیر ۸۱ پروژه نیروگاهی در دست انجام دارد

عین اله صالحی مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی در جریان بازدید مدیرعامل شرکت برق حرارتی از این شرکت اظهار داشت: این شرکت در سال جاری در معاملات ۳۰۰ میلیارد تومان مناقصه شرکت کرده و موفق به جذب ۹۰ میلیارد تومان گردیده است.

وی افزود: در حال حاضر یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال در بازار داخلی پروژه در دست اجرا داریم.

صالحی با اشاره به اینکه بیش از ۸۱ پروژه از ۴۵ شرکت جهت تعمیرات هم اکنون در دستور کار این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: این پروژه ها شامل تعویض عایق شینه های نیروگاه مسجد سلیمان، تعمیر ترانسفورماتور نیروگاه بندرعباس، ساخت روتور نیروگاه بعثت، ساخت پره توربین ردیف ۲۹ نیروگاه رامین اهواز و نیز ساخت و نصب قطعاتی از نیروگاه های لوشان، شازند اراک، نوشهر، اصفهان، آبادان، زاهدان و زرگان است‌.

صالحی همچنین از شروع فعالیت های این شرکت در کشورهای سوریه، عراق، ترکیه و افغانستان خبر داد و گفت در حال حاضر پروژه ساخت وبازسازی پره های متحرک و بالانس توربین بخار در کشور ترکیه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی با اشاره به پروژه محور و خصوصی بودن این شرکت گفت: نوسانات شدید بازار و کمبود نقدینگی جهت خرید دستگاه های جدید از جمله مشکلات پیش روی این شرکت است.

وی گفت ارتقای تکنولوژی و توسعه محصولات و خدمات، افزایش سهم بازار و درآمد و راندمان ووبهره وری و چابک سازی سازمان از اهداف پیش روی شرکت است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت برق حرارتی، صالحی خواستار عدم ابلاغ آیین نامه ها و دستورالعمل های دولتی در زمینه حقوق و دستمزد با توجه به خصوصی بودن شرکت، تخصیص ارز کافی و استفاده از توان این شرکت برای تامین تجهیزات مورد نیاز نیروگاه های حرارتی کشور شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن