افتتاح طرح‌های آبرسانی به 216 روستا در سیستان و بلوچستان

همزمان با دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در استان سیستان و بلوچستان، با اعتبار ۳۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، دو پروژه آبرسانی روستایی بهره‌برداری و عملیات اجرایی یک پروژه آبرسانی روستایی آغاز شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو هم‌زمان با هفته دوازدهم پویش سراسری #هرهفته_الف_ب_ایران در سفر امروز به استان سیستان و بلوچستان با حضور در روستای صدیق‌زهی چابهار، عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای منطقه چابهار را افتتاح کرده و به صورت هم‌زمان طرح‌های آبرسانی به روستاهای استان را افتتاح کردند.

پروژه‌هایی که در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده شامل مجتمع آبرسانی تلنگ، پلان و پیرسهراب برای آبرسانی به ۱۸۵روستا در شهرستانهای چابهار و قصرقند و عملیات آبرسانی به ۳۱ روستا در شهرستانهای میرجاوه، مهرستان، خاش و سرباز است.

برای بهره‌برداری این پروژه ها که عملیات اجرایی آنها در سال ۱۳۹۵ آغاز شده به ترتیب ۱۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

همچنین در این سفر، پروژه مجتمع آبرسانی تلنگ، پلان و پیرسهراب شامل  ۶۰۳ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، مخازن ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ و پکیج تصفیه آب به ظرفیت ۲۰۱ در ثانیه است که برای تامین آب شرب و بهداشتی ۱۸۵ روستا با جمعیت ۵۴ هزار و ۲۹۷ نفر به بهره برداری رسید.

پروژه آبرسانی به ۳۱ روستا نیز شامل اجرای ۱۰۹.۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، دو حلقه چاه، یک باب مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و هفت باب مخزن هزار و ۴۰۰ متر مکعبی است که آب شرب و بهداشتی جمعیت ۵هزار و ۹۱۶ نفری این روستاها را تامین خواهد کرد.

در این سفر عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۱۲۶ روستا نیز که برای تامین آب شرب و بهداشتی ۳۶هزار و ۵۱۸ نفری این تعداد روستا در شهرستان‌های چابهار، خاش، سراوان، قصرقند، نیک‌شهر، سوران و سیستان آغاز شد با ۱۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، این پروژه شامل اجرای ۴۶۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع ، ۲۳ کیلومتر شبکه فرعی و احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن