تشکیل کارگروه تخصصی تامین خوراک پتروشیمی‎ها در مناطق نفت‎خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب از تشکیل کارگروه تخصصی تامین خوراک پتروشیمی ها در این شرکت خبر داد.

احمد محمدی سه شنبه (اول بهمن ماه ۱۳۹۸) در نشست با مدیرعامل و مدیران شرکت پتروشیمی بندر امام اظهار کرد: تامین خوراک واحدهای پتروشیمی از جمله پتروشیمی بندر امام از اولویت های مناطق نفت خیز جنوب است و به این منظور یک کارگروه تخصصی تشکیل داده ایم.

وی گفت: در این کارگروه تعمیر و بازسازی تاسیسات و خطوط لوله و  پروژه های مرتبط با واحدهای گاز و گاز مایع(NGL) به گونه ای برنامه ریزی و اجرا می شود تا خللی در فرآیند تولید و ارسال خوراک واحدهای پتروشیمی ایجاد نشود.

محمدی  اظهار کرد: شرکت پتروشیمی بندر امام دارای جایگاه منحصر به فردی در صنایع پتروشیمی است و نقش قابل توجهی در تولید محصولات پتروشیمی دارد.

وی افزود: این نشست نیز به منظور هم افزایی با شرکت پتروشیمی بندر امام برای تامین به موقع خوراک مورد نیاز این شرکت تشکیل شده است که نتایج آن منجر به افزایش رونق تولید در این بخش از اقتصاد کشور خواهد شد.

محمدی، تعمیر و روزآمد کردن واحدهای گاز و گاز مایع را در تامین به موقع خوراک پتروشیمی ها حائز اهمیت دانست و گفت: در این زمینه تفاهمنامه هایی با شرکت‌های پتروشیمی داریم تا این شرکت ها در تعمیر واحدهای گاز و گاز مایع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مشارکت فعال داشته باشند.

در این نشست سعید کوتی، مدیر تولید و مراد کمالی مدیر تعمیرات تجهیزات و ماشین آلات فرایندی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز گزارشی از برنامه تعمیرات اساسی کارخانه های گاز و گاز مایع و سایر تجهیزات و تاسیسات مرتبط با خوراک پتروشیمی ها در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ارائه کردند.

 حمیدرضا رستمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام نیز با معرفی این شرکت گفت: شرکت پتروشیمی بندر امام هم اکنون ۱۰ درصد از کل صنعت پتروشیمی را در اختیار داشته و آمادگی دارد با مناطق نفت خیز جنوب در زمینه تعمیر اساسی کارخانه های گاز و گاز مایع و تاسیسات مرتبط با آن همکاری کند.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، پس از این نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و هیات همراه از کارگاه تعمیرات و سایت بهره برداری شرکت پتروشیمی بندر امام و ایستگاه اندازه گیری میعانات گازی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مستقر در پتروشیمی بندر امام بازدید کردند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن