تهدید نظامی ونزوئلا توسط ترامپ

رییس جمهور ایالات متحده، می‌گوید حمله نظامی به ونزوئلا،‌ مطمعنا همان چیز است که ما به دنبالش هستیم.

به گزارش «انرژی امروز» دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، در پی گزینه‌های نظامی علیه بحران ونزوئلاست در حالی که در همین هفته نسبت به کره شمالی هم چنین مواضعی را در پیش گرفت.  

ترامپ که در نیوجرسی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در حالی که واکنش نظامی نسبت به ونزوئلا را رد نکرد، گفت: این مطمعنا همان چیزی است که ما به دنبالش هستیم.

ایندیپندنت به نقل از ترامپ نوشته است «مردم در عذابند، ‌در حال مرگند. ما گزینه‌های زیادی در مقابل ونزوئلا داریم و در صورت نیاز امکان حمله نظامی هم هست».

رویترز هم به نقل از مقامات پنتاگون نوشته است که هنوز هیچ دستوری از سوی کاخ سفید برای اقدام علیه ونزوئلا دریافت نکرده‌اند.

مایک پنس، ‌معاون رییس جمهور ایالات متحده هم برنامه‌ای برای سفر  به کشورهای آمریکای لاتین در نظر دارد که روز یکشنبه آغاز خواهد شد و قرار است از چهار کشور به غیر ونزوئلا دیدن کند و در خصوص روابط بین ایالات متحده و آمریکای لاتین صحبت کند.

بحران اقتصادی در ونزوئلا باعث کمبود مواد غذایی و دارویی در این کشور شده است. این وضعیت زمانی تشدید شده است که مادورو،‌ رییس جمهور ونزوئلا مجلس موسسانی تشکیل داد که قدرت بیشتری به رییس جمهور می‌داد،‌ از طرفی انزوای ونزوئلا در آمریکای لاتین هم ادامه دارد به طوری که پرو،‌ سفیر خود را از این کشور فراخواند.

وزیر امور خارجه پرو، به رویترز گفته است که دولت پرو مایل است در بازگشت دموکراسی به ونزوئلا همکاری کند.

دولت ایالات متحده هم از ماه گذشته تحریم‌های زیادی علیه ونزوئلا وضع کرده‌اند. در آخرین‌ آنها، آمریکا 13 مقام دولتی را تحریم و شرکت‌های آمریکایی را از معامله با آن‌ها برحذر داشتند.

هفته گذشتهنیز شرکت‌های نفتی چون شورون، توتال، استیت اویل و رپسول کارمندان خود را از این کشور فراخواندند.

صادرات نفت 95 درصد از درآمد ونزوئلا را تشکیل می‌دهد و آمریکا بزرگ‌ترین تامین‌کننده ارز خارجی برای شرکت ملی نفت ونزوئلا محسوب می‌شود هرگونه کاهش در درآمدهای نفتی می‌تواند دست دولت ونزوئلا در تأمین نیازهای اساسی این کشور را تنگ‌تر کرده و این کشور آمریکای جنوبی را در معرض نکول در بازپرداخت بدهی‌های خود قرار دهد.

ونزوئلا سومین صادرکننده نفت به آمریکا محسوب می‌شود و از سال گذشته روزانه 741 هزار بشکه نفت به آمریکا صادر کرده است. شرکت‌هایی نظیر فیپلس و شورون که به ترتیب 18.5 و 131 درصد از صادرات نفت ونزوئلا در سال 2016 را به خود اختصاص دادند بیشترین تاثیر هرگونه تحریم آمریکا علیه صنعت این کشور را حس  خواهند کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن