سال آینده 7 درصد قیمت آب و برق افزایش خواهد یافت

به گفته وزیر نیرو سال آینده نیز مشابه امسال فقط هفت درصد قیمت آب و برق افزایش خواهد یافت.

رضا اردکانیان ادامه داد: براساس مصوبه هیات وزیران که دو سال پیش به اجرا درآمد وزارت نیرو اجازه ندارد که برای رعایت‌کنندگان الگوی مصرف بیش از هفت درصد قیمت آب و برق را افزایش دهد. سال گذشته به این مساله عمل شد امسال این طرح اجرایی شده و سال آینده نیز به آن متعهد خواهیم بود یعنی فقط هفت درصد قیمت آب و برق افزایش خواهد یافت.

جریمه و پاداش مشترکان پرمصرف به کجا رسید؟

وزیر نیرو ادامه داد: در سال گذشته برای مشترکانی که توانسته بودند میزان مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش‌ خوش‌مصرفی از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شد که به آن‌ها تعلق گرفت. البته این عدد تنها برای بخش خانگی بود و برای بخش صنعت نیز ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش همکاری برای کاهش مصرف در ساعات اوج بار و انتقال آن به ساعات دیگر تعلق گرفت.

وی گفت: در خصوص جریمه نیز باید گفت آنچه که دولت تصویب کرد این بود که برای افرادی که بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند، ۱۶ درصد تعرفه بیشتر از خوش مصرف‌ها لحاظ شود.

اردکانیان تصریح کرد: در مجموع وزارت نیرو بیشتر به دنبال این است تا سازوکاری را ایجاد کند تا پرمصرف‌ها وارد گروه خوش‌مصرف‌ها شوند زیرا هزینه‌ای که برای ساخت نیروگاه می‌شود با مبلغی که آنها برای مصرف زیاد پرداخت می‌کنند قابل جبران و مقایسه نیست.

وزیر نیور در خصوص نیروگاه ١۴٠٠ مگاواتی سیریک هم گفت: این نیروگاه یکی از شش پروژه‌ای است که از وام پنج میلیاردی دولت روسیه باید تامین اعتبار شود.   براساس آخرین گفت‌وگوهایی که با مقامات روسی در هفته گذشته داشتیم آنها اعلام کردند حداکثر تا چند هفته آینده ضمانت‌نامه‌های مربوط به این پروژه توسط پیمانکار تحویل می‌شود و مشکلی وجود نخواهد داشت از سمت ما نیز همه چیز مهیا است، مجوزها صادر شده و امیدواریم که این قراری که گذاشته شده عملیاتی شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن