میزان تلفات برق البرز تا پایان سال به 10 درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: میزان تلفات برق البرز تا پایان سال به 10 درصد خواهد رسید.

بهنام بیات افزود: امسال در دهه فجر بیش از ۷ میلیارد تومان پروژه قابل افتتاح داریم شامل تامین زیرساخت برق در پروژه‌های مسکن مهر، روشنایی معابر و اصلاح وضعیت سیستم های مبلمان شهری است.

 وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های بدون روکش شهرستان‌های استان البرز تا پایان‌ امسال تبدیل به سیم‌های روکش‌دار می‌شود، افزود: این اقدام ۴۵ میلیارد تومان هزینه مالی در پی داشته که حدود ۶۰ کیلومتر آن با هزینه‌ای حدود ۱۴ میلیارد تومان برای دهه فجر امسال آماده افتتاح شد و بقیه کار نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در ادامه در خصوص زیرساخت‌های شبکه برق و قدرت این استان گفت: در این راستا اولین پست ۴۰۰ کیلوولت برق استان البرز در شهریورماه کلنگ‌زنی شد، این پروژه در سه مرحله انجام می‌شود و برای هر مرحله آن‌ هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت استان، شبکه برق استان البرز به شبکه برق سراسری متصل می‌شود، گفت: برای اجرای فاز نخست این پروژه، پیمانکار انتخاب شده در حال انجام کار است و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ فاز نخست آن راه اندازی شود.

بیات در ادامه اضافه کرد: بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای احداث و تقویت زیرساخت‌های فوق توزیع و انتقال به شبکه قدرت داشته‌ایم که در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به کاهش میزان تلفات برق در استان البرز گفت: میزان تلفات برق استان البرز در حال حاضر ۱۰.۸ درصد است و این در حالی است که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۲.۴ درصد بوده و امیدواریم تا پایان سال میزان تلفات به ۱۰ درصد برسد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، مدیرعامل برق البرز افزود: در استان البرز در حال حاضر یک میلیون و ۳۶۰ هزار مشترک داریم که ۳۵ درصد از برق تولیدی در بخش مشترکان خانگی، ۱۱.۶۶ درصد در بخش مشترکان کشاورزی، ۳۰ درصد در بخش مشترکان صنعتی، 12درصد در بخش تجاری، 2 درصد برای مصارف روشنایی معابر و ۱۰.۵ درصد نیز در بخش عمومی مصرف می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن